Obec Bánov

S čím Vám môžeme pomôcť?

rozšírené vyhľadávanie

Zápisnica z OZ XIX. 24.8.2016

-

O b  e  c  n  é   z  a  s  t  u  p  i  t  e  ľ  s  t  v  o   B  á  n  o v

Číslo: XIX/2016                                                           Bánov 24.8.2016

 

Z Á P I S N I C A

 

 

 

zo zasadnutia OZ,  ktoré sa uskutočnilo 24. augusta  2016 t. j. v stredu o 17:00 hod. v zasadačke obecného úradu v Bánove, s nasledovným programom:

 

  1. Otvorenie - PhDr. Juríková
  2. Schválenie navrhnutého programu zasadnutia OZ
  3. Kontrola plnenia uznesenia z predchádzajúceho zasadnutia OZ - Mgr. Rácek
  4. Rekonštrukcia MŠ na ulici Jozefa Hralu
  5. Správa o plnení rozpočtu obce za I. polrok 2016 - p. Palacková
  6. Správa o využiteľnosti KD za I. polrok 2016 - Mgr. Rybár
  7. Správa o plnení rozpočtu ZŠ s MŠ Bánov za I. polrok 2016 - Mgr. Slížová
  8. Správa o činnosti hlavnej kontrolórky obce za I. polrok 2016 - p. Kramárová
  9. Organizačné otázky, rôzne
    1. Žiadosť o navýšenie rozpočtu v nadväznosti zákona č. 217/2016 Z. z. pre ZŠ s MŠ - Mgr. Slížová
    2. Kúpna zmluva - Odkúpenie pozemku
  10. Interpelácie poslancov
  11. Diskusia
  12. Záver

 

           

                                                                                              PhDr. Helena Juríková

                                                                                                                  Starostka obce

 

 

 

 

P r í t o m n í

sú vlastnoručne podpísaní na prezenčnej listine, ktorá je súčasťou zápisnice. Zasadnutia obecného zastupiteľstva sa zúčastnilo 7 poslancov. Z rokovania OZ sa ospravedlnili p. Oremus Juraj, Oremus Jozef, Oremus Branislav a p. Marek Šimunek.

Z a s a d a n i e

1.) Otvorenie

P. starostka obce PhDr. Helena Juríková otvorila a viedla zasadnutie OZ, ktoré bolo zvolané podľa odseku 1, § 12, zákona č. 369/1990 Zbierky o obecnom zriadení.  Za zapisovateľku XIX. zasadnutia OZ určila Danielu Švajdovú. Overovateľom zápisnice z predchádzajúceho zasadnutia boli p. Vittek a Krajčír, p. starostka sa pýtala, či bola zápisnica v poriadku. K predchádzajúcej zápisnici neboli žiadne pripomienky. Za overovateľov XIX. zasadnutia určila p. Valachoviča a p. Vitteka.

 

2.) Schválenie navrhnutého programu zasadnutia OZ

P. starostka ďalej uviedla, že body programu poslanci obdržali spolu s pozvánkou a pýtala sa či majú nejaké pozmeňujúce návrhy. P. Krajčír dal návrh na doplnenie aktuálneho bodu rokovania – Rekonštrukcia MŠ na ulici Jozefa Hralu. P. starostka dala hlasovať za takýto program zasadnutia OZ.

 

OZ v Bánove schvaľuje navrhnutý program zasadania OZ s doplnením bodu č. 4. Rekonštrukcia interéru MŠ na ulici Jozefa hralu

 

Hlasovanie: za 7 poslancov:    Vittek, Krajčír, Remiáš, Šimunek Juraj, Benická, Petrášová, Valachovič

                        proti: 0

                        zdržal sa: 0

Tento bod bol zaradený po bode kontrola uznesení.

 

Za členov návrhovej komisie určila p. Benickú, Petrášovú, p. Šimuneka Juraja a dala hlasovať za takéto zloženie návrhovej komisie.

 

Hlasovanie: za 5  poslanci: Vittek, Remiáš, Krajčír, Šimunek Juraj, Valachovič

                        proti: 0

                        zdržali sa:  Benická, Petrášová

 

3.) Kontrola plnenia uznesenia z predchádzajúceho zasadnutia OZ - Mgr. Rácek

P. prednosta oboznámil poslancov s plnením uznesení z posledných troch zasadnutí OZ. V rámci  prístrešku na  Dome smútku hovoril p. prednosta o tom, že toto uznesenie naďalej pretrváva, nakoľko sa k projektovej dokumentácii musia vyjadriť príslušné úrady, ak budú k dispozícii všetky vyjadrenia začne sa s výstavbou. Nakoľko neboli k tomuto bodu žiadne pripomienky, p. starostka dala hlasovať.

 

OZ v Bánove berie na vedomie Kontrolu uznesenia z XVI. zasadnutia OZ konaného 22. júna 2016, Kontrolu uznesenia zo XVII. zasadnutia OZ konaného 28. júla 2016 a Kontrolu uznesenia z XVIII. zasadnutia OZ konaného 10. augusta 2016 v zasadačke Obecného úradu Bánov.                                                           

Hlasovanie: za 7 poslancov:    Vittek, Remiáš, Krajčír, Šimunek Juraj, Petrášová, Benická, Valachovič

                        proti: 0

                        zdržal sa: 0

 

  1. Rekonštrukcia MŠ na ulici Jozefa Hralu

P. starostka uviedla, že na začiatku bolo viac záujemcov ale nakoniec prišlo jedno podanie a s firmou sa začalo rokovať, na zastupiteľstve sa zistilo, že projekty nezodpovedajú požiadavkám, bola zakreslená miestnosť pre pohybové aktivity detí a priestory boli odobraté z pôvodnej kuchyne, čo nie je možné realizovať. Dnes bolo pracovné stretnutie priamo v MŠ, kde bolo prebraných viac variant ako sa bude riešiť rekonštrukcia. P. Krajčír uviedol, že sme mali vyčlenených zhruba 70 000€ a pýtal sa aká suma bola vysúťažená. P. prednosta doplnil, že boli oslovení5 uchádzači a iba jeden dal ponuku.P. Krajčír pokračoval, je vybraná firma a máme urobený projekt, ktorý ale nie je presne podľa požiadaviek a teraz je potrebné rozhodnúť sa čo ďalej. Najprv by sa mal doladiť projekt, ktorý bude podľa predstáv a potom bude potrebné rozhodnúť sa, či sa bude realizovať rekonštrukcia v tomto roku alebo sa to ponechána budúce prázdniny. P. prednosta uviedol, že z hľadiska verejného obstarávania ak je zákazka s predpokladanou hodnotou do 70 000 €bez DPH je povinnosť obce osloviť aspoň 3 dodávateľov. 5 uchádzači si prišli prevziať výzvu a iba jeden uchádzač dal ponuku – KF stav s. r. o. Okoličná na Ostrove vo výške 74 425 s DPH, čiže 62 020 bez DPH, kde sme sa vmestili do rozpočtu, bol im zaslaný rozpočet,výkaz, výmer, kde bola zakreslená veľká miestnosť pre pohybové aktivity detí. Ich ponuka bola prijatá s tým, že rozpočet bude upravený na pôvodný stav, kvôli čomu bolo aj dnešné pracovné stretnutie v MŠ, kde sa vyšpecifikovalo čo tam má byť a čo tam nebude. P. starostka doplnila, že v projekte boli určité nejasnosti a je potrebné ešte komunikovať s pánom Thomkom. P. Benická mala otázku, či je projekt hotový. P. starostka uviedla, že bola výzva na rekonštrukcia MŠ ale podmienkou bolo zvýšiť kapacitu škôlky, čo nie je možné. Vtedy sa začal riešiť tento projekt. P. prednostadoplnil, že skôr sa nezačalo z toho dôvodu, že peniaze na rekonštrukciu MŠ boli odsúhlasené na OZ v júni a taktiež musia byť v rámci projektu dodržané určité termíny. P. prednosta pre vysvetlenie uviedol, že bola vypracovaná projektová dokumentácia, na ňu bol urobený rozpočet, ktorý bol vysúťažený ak chceme pokračovať ďalej, musí sa vyselektovať z pôvodnej PD, čo sa robiť nebude, to sa poníži. Buď sa to celé zruší a začne sa odznova, alebo sa ponížia položky, ktoré sa realizovať nebudú a tak sa dá pokračovať ďalej. P. Benická mala faktickú poznámku, že sa na OZodsúhlasilo 50 000 €z vlastných zdrojov, preto že sme získali informáciu, že to nebude podporované z iných zdrojov ale o projekteMŠ sa hovorí už dávno a z jej pohľadu mali byť projektypredrokované. P. Krajčír dodal, že podľa neho je jediný možný postup dokončiť dokumentáciu do stavu, v akom juchceme mať a potom sa rozhodne kedy sa to bude realizovať. P. Vittek uviedol, že by sa to malo zrušiť, nakoľko nevieme čo sa bude robiť, aj nakoľko sa ohlásila iba jedna firma. Je to aby sa to zrušilo ako celok a aby sa dokončila projektová dokumentácia. P. starostka poznamenala, že MŠ nie je v havarijnom stave a môže normálne fungovať, na čo reagoval aj p. Valachovič, že nakoľko to nie je havarijný stav je za to aby sa realizácia odložila, aby sa doladila projektová dokumentácia. P. Pilová riaditeľka škôlky uviedla, že realizátor projektu bol na pracovnom stretnutí a bude komunikovať s pánom Thomkom a povedal, že navýšenie ceny tam nehrozí a do týždňa by urobil projekt. Kuchyňa v MŠ je demontovaná a o 5 dní nebude možné dať ju do prevádzky. Je možné umiestniť deti do priestorov bývalej družiny aj so stravovaním. Projektant, ktorý bol v škôlke povedal, že sa dá urobiť súbežne kuchyňa aj sociálne zariadenia. Telocvičňa by sa dala bokom a urobili by sa hlavne sociálne zariadenia a kuchyňa. P. Valachovič uviedol, že k takýmto projektom býva urobený aj harmonogram stavebných prác, je potrebné si sadnúť a urobiť takýto harmonogram. P. Benická sa pýtala, kto dohliadne na projekt, ceny, harmonogram, časové hľadisko. P. prednosta uviedol, že keď sa určí dodávateľ podpisuje sa zmluva o dielo, všetko čo na čo sa p. Benická pýtala je tam zapísané, čiže kedy sa začne, kedy sa ukončí, ako často budú kontrolné dni, ako sa bude fakturovať, koľko bude záruka na dielo. Obec uzavrie zmluvu o dielo s dodávateľom. P. Benická mala poznámku, že by mala byť určená osoba ktorá dohliadne na projekt. P. starostka uviedla, že by to mal byť stavebný dozor alebo stavbár, ktorého by mala obec zaplatiť. P. Petrášová uviedla, že ide o to že nemáme zmluvu o dielo, nevieme kedy sa k projektom dostaneme, a to je potrebné to zastrešiť aby bol k dispozícii určitý harmonogram, aby boli informovaný rodičia aj škôlka. P. Šimunek Juraj - podstatné je aby vedela p. Pilována rodičovskom združení povedať aká bude situácia, či môžu deti nastúpiť do škôlky na začiatku školského roka, potrebuje stanovisko. Je potrebné dopracovať projekt, vyhlásiť novu súťaž a zvolať zastupiteľstvo a pokračovať ďalej. P. prednosta uviedol, že je potrebné aby poslanci odsúhlasili, že sa súťaž ruší, na základe toho sa odpíše aj vybranému dodávateľovi. P. starostka vyhlásila 10 minútovú prestávku o 17:44.

 

OZ súhlasí s pozastavením rekonštrukcie interiéru MŠna ulici Jozefa Hralu z dôvodu nedostatočnej projektovej dokumentácie.

 

Hlasovanie: za 7 poslancov:    Vittek, Remiáš, Krajčír, Šimunek Juraj, Petrášová, Benická, Valachovič

                        proti: 0

                        zdržal sa: 0

 

OZ súhlasí so zrušením verejnej súťaže vyhlásenej na rekonštrukciu MŠ na ulici Jozefa Hralu

Hlasovanie: za 6 poslancov:    Vittek, Remiáš, Krajčír, Šimunek Juraj, Petrášová, Benická

                        proti: 0

                        zdržal sa: 1                 Valachovič

 

Ukladá Obecnému úradu zabezpečiť kompletné dopracovanie projektovej dokumentácie do najbližšieho zasadnutia OZ.

 

Hlasovanie: za 6 poslancov:    Vittek, Remiáš, Krajčír, Šimunek Juraj, Petrášová, Benická

                        proti: 0

                        zdržal sa: 1                 Valachovič

 

5.) Správa o plnení rozpočtu obce za I. polrok 2016 - p. Palacková

P. Benická uviedla, že bolo zasadnutie finančnej komisie a boli preberané 3 body. Finančná komisia jednohlasne prijala nasledovné odporúčania – odporúča OZ zobrať na vedomie plnenie rozpočtu za I. polrok 2016, odporúča schváliť OZ rozpočtové opatrenie č. 4/2016 a odporúča pre uvoľnenie finančných prostriedkov z rozpočtu obce vyhovieť žiadosti ZŠ s MŠ 1 169€ pre nepedagogických zamestnancov a 2 916€ pre pedagogických zamestnancov. Do rozpravy sa hlásil p. Vittek a p. Petrášová. P. Vittek mal pripomienku, že ZŠ s MŠ žiada o navýšenie rozpočtu, ale v rozpočte je položka 12 500€ v riadku príjmy z vlastnej činnosti a mal otázku, či sa tieto náklady dajú pokryť z tejto čiastky. P. Slížová a Pilová odpovedali, že sa jedná o peniaze, ktoré sa vyberajú od rodičov a používajú sa na nákupy tlačiarní, písacích a iných potrieb pre deti, čiže táto položka sa nemôže  použiť na platy zamestnancov. P. Juraj Šimunek mal pripomienku, že sa bude konať rada školy, kde riaditeľky oboznámia ako boli finančné prostriedky použité. P. Palacková uviedla, že suma 18 000€ z 25 000€ sú príjmy za stravovanie detí a tú istú sumu majú vo výdavkoch pretože za to sa nakupujú potraviny. P. Kramárová doplnila, že teraz sa to musí uvádzať do príjmov aj do výdavkov, p. Palacková poznamenala, že predtým to nebolo zahrnuté v rozpočte - je to v celkovej položke vzdelávanie. Stravovanie sa nedáva do rozpočtu, je to mimorozpočtová položka. P. Petrášová sa pýtala na riadok 42 mzdy a odvody, na to jej odpovedala p. Palacková, že je to vysvetlené v dôvodovej správe – OcÚ vyplatí mzdy z vlastných zdrojov VPP, lebo z UPSVaR platby meškajú. K tomuto bodu neboli ďalšie dotazy, preto sa hlasovalo.

 

OZ v Bánove berie na vedomie správu o plnení rozpočtu za I. polrok 2016 

Hlasovanie: za 7 poslancov: Vittek, Krajčír, Remiáš, Benická, Petrášová, Valachovič, Šimunek Juraj

                        proti: 0

                        zdržal sa: 0

 

OZ v Bánove schvaľuje rozpočtové opatrenie č. 4/2016

Hlasovanie: za 7 poslancov:    Vittek, Krajčír, Remiáš, Benická, Petrášová, Valachovič, Šimunek Juraj

                        proti: 0

                        zdržal sa: 0

 

OZ v Bánove súhlasí s navýšením rozpočtu ZŠ s MŠ na mzdové prostriedky pre pedagogických zamestnancov MŠ a ŠKD vo výške 2 416€

Hlasovanie: za 6 poslancov:    Krajčír, Remiáš, Benická, Petrášová, Valachovič, Šimunek Juraj

                        proti: 0

                        zdržal sa: 1      Vittek

 

OZ v Bánove súhlasí  s navýšením rozpočtu ZŠ s MŠ na mzdové prostriedky pre nepedagogických zamestnancov MŠ a ŠJ vo výške 1 196€

 

Hlasovanie: za 6 poslancov:    Krajčír, Remiáš, Benická, Petrášová, Valachovič, Šimunek Juraj

                        proti: 0

                        zdržal sa: 1 Vittek

6.) Správa o využiteľnosti KD za I. polrok 2016 - Mgr. Rybár

Správu predložil p. Rybár. Oboznámil poslancov s využitím KD za I. polrok 2016 a akciami, ktoré sa konali v KD. P. Petrášová sa prihlásila do rozpravy, pýtala sa na akciu Volejbíč – prečo bufet nebol prevádzkovaný Obecným úradom, na čo p. Rybár uviedol, že nemáme pokladňu, na základe toho bol oslovený iný predajca, ktorý neplatil žiadané nájomné, avšak na základe vzájomnej dohody bolo kompenzáciouobčerstvenie pre súťažiacich a organizátorov. P. Šimunek Juraj mal pripomienku, žena webovej stránke je tlačivo, ktoré je potrebné vyplniť ak chce niekto v rámci obce uskutočniť predaj a obec je chránená tým, že poskytne priestor či už za poplatok alebo zadarmo a bol by rád aby sa pri konaní takejto akcie vypĺňali tieto tlačivá. P. Rybár uviedol, že by uvítal pomoc pri realizovaní podobných akcií z kultúrnej komisie.

 

OZ v Bánove berie na vedomie správu o využiteľnosti KD za I. polrok 2016

Hlasovanie: za 6 poslancov:    Vittek, Krajčír, Benická, Petrášová, Valachovič, Šimunek Juraj

                        proti: 0

                        zdržal sa: 1      Remiáš

7.) Správa o plnení rozpočtu ZŠ s MŠ Bánov za I. polrok 2016 - Mgr. Slížová

P. Krajčír mal otázku či je spracovaný plán investícií čo sa so školským príjmom financuje. P.Pilová uviedla, že je vždy pripravený sumár toho čo sa za tieto peniaze nakupuje. Podľa návrhu p. Krajčíra by mali byť tieto položky spísané aby sa aj poslanci oboznámili s tým, ako sa rozdeľujú školské príjmy. P. Palacková mala pripomienku, že pri schvaľovaní rozpočtu školy boli rozčlenené zvlášť jedáleň, družina MŠ a tam bolo rozpísané koľko peňazí sa na čo použije. P. Kramárová uviedla, že tento rok má naplánovanú kontrolu na september. P. Vittek sa pýtal na položku 637007 kde bola vyčlenená suma 2 070 € čo táto položka zahŕňa. P. Slížová odpovedala že sú to finančné prostriedky prevedené z ministerstva, ako príspevok na lyžiarsky kurz.

 

OZ v Bánove berie na vedomie správu o plnení rozpočtu ZŠ s MŠ I. polrok 2016

 

Hlasovanie: za  7 poslancov:   Vittek, Krajčír, Remiáš, Benická, Petrášová, Valachovič, Šimunek Juraj

                        proti: 0

                        zdržal sa: 0

 

8.) Správa o činnosti hlavnej kontrolórky obce za I. polrok 2016 - p. Kramárová

P. starostka otvorila rozpravu k tomuto bodu, nakoľko neboli žiadne pripomienky dala hlasovať.

 

OZ v Bánove berie na vedomie správu o kontrolnej činnosti kontrolórky Obce Bánov za I. polrok 2016

Hlasovanie: za 7 poslancov:    Vittek, Krajčír, Remiáš, Benická, Petrášová, Valachovič, Šimunek Juraj

                        proti: 0

                        zdržal sa: 0

 

8.) Organizačné otázky, rôzne

  1. Žiadosť o navýšenie rozpočtu v nadväznosti zákona č. 217/2016 Z. z. pre ZŠ s MŠ - Mgr. Slížová

Tento bod bol prerokovaný v rámci rozpočtu obce a bol splnený.

 

  1. Kúpna zmluva - Odkúpenie pozemku

P. prednosta hovoril o tom, že je to pozostatok pozemku parkoviska pri cintoríne, je to pozemok, ktorý je zapísaný ako orná pôda, majitelia chcú tento pozemok predať obci, nakoľko je toto jedna parcela 11 m2 je potrebné aby sa táto parcela odkúpila. Je potrebné uznesenie na odkúpenie tejto parcely. Nakoľko neboli k tomuto bodu žiadne pripomienky, p. starostka dala hlasovať.

 

OZ v Bánove súhlasí s odkúpením parcely E-KN č. 2726/101 orná pôda vo výmere 11 m2, ktorá sa nachádza v k. ú. Bánov, zapísaná v Katastri nehnuteľností Okresného úradu Nové Zámky, katastrálny odbor na LV č. 3657, ktorého vlastníkom je Ing. Ján Oravec, Donovalová 4, Bratislava Staré mesto za cenu 7.- €/m2.

Hlasovanie: za 7 poslancov:Vittek, Krajčír, Remiáš, Benická, Petrášová, Valachovič, Šimunek Juraj

                        proti: 0

                        zdržal sa: 0

 

10.) Interpelácie poslancov

Nakoľko neboli žiadne písomné interpelácie, p. starostka otvorila diskusiu.

 

11.) Diskusia

P. Krajčír a p. Šimunek sa prihlásili do diskusie. P. Krajčír zhrnul predchádzajúci rok a pol, po voľbách bolo zastupiteľstvo na ktorom sa vyjadril, že  nesúhlasí so spôsobom s akým sa nakladá s časťou finančných prostriedkov konkrétne to bolo pri verejnom obstarávaní, kedy sa obstarávali aj lavice do Domu smútku. Na základe tohto nesúhlasu vznikol spor medzi ním a úradom o tom, či bol alebo nebol poslancom, či sa vzdal mandátu. Úrad pre verejné obstarávanie vykonal dohľad nad týmto obstarávaním a skonštatoval porušenie zákona. Mal pripomienku na hlavnú kontrolórku p. Kramárovú, že túto súťaž kontrolovala viac násobne a nezistila žiadne porušenie zákona a pýtal sa ako je možné že NKU uviedlo, že sa konalo v rozpore so zákonom. P. Kramárová reagovala na to, že  keď sa toto udialo bola dlhodobo PN, nastúpila až vo februári do práce a žiadali od nej stanovisko, ktoré vypracovala v zmysle zásad verejného obstarávania,  ktoré má obec vypracované.

P. starostka mala pripomienku na obhajobu výberového konania –vyberala sa najnižšia cena, ale keď sa porovnali lavice s nižšou a vyššou hodnotou od dvoch dodávateľov, bol tam diametrálny rozdiel  bolo treba čo najskôr sprístupniť dom smútku a vybraný dodávateľ povedal, že nevie vyrobiť lavice lepšej kvality ale nemal námietky proti tomu aby ich urobil niekto iný.  

P. Krajčír mal pripomienku, že predtým sa sedelo v Dome smútku na stoličkách a mohlo sa ešte počkať s tými lavicami a verejné obstarávanie by bolo urobené tak ako bolo treba. Na záver skonštatoval, že dúfa, že kvalitnou prácou, ktorá sa bude robiť, sa bude predchádzať takýmto situáciám.

P. Šimunek Juraj skonštatoval, že by bol by nerád, keby sa pokračovalo v sporoch a malo by sa pracovať tak aby sa slúžilo ľuďom.

P. starostka dodala, že podľa úradu pre verejné obstarávanie mohla dať priame zadanie. Bola postavená do pozície, že musela konať, keby nekonala, mohlo by sa vrátiť, že nereagovala na to čo povedal p. Krajčír na zastupiteľstve.  P. Krajčír bol v tom čase overovateľom zápisnice a poslal mail zapisovateľke, aby opravila v zápisnici vetu – v budúcnosti sa vzdám. Súd rozhodol a p. starostka to akceptuje. Na školeniach vždy bolo povedané, že ako náhle sa povie  podobná obdobná veta, v tom momente nie je osoba poslancom. P. Benická uviedla, že p. Franzeová zo ZMOS má na internetovej stránke uverejnené že to musí byť povedané tak, aby ani do budúcnosti nebolo spochybnené či prišlo k vzdaniu sa mandátu. P. Vittek reagoval, že keď takáto nejasná situácia vznikla, prečo p. starostka svojvoľne v tej dobe niekoľko krát porušila zákon a rokovací poriadok, keď napríklad otvorila zasadnutie, ktoré nebolo uznášania schopné. Na to odpovedala p. starostka, že sa pýtala na ministerstve vnútra ako prijať nového poslanca. P. Vittek pokračoval, že keď sa ten skutok stal, nikto ho nevnímal, iba občan zbadal, vznikla obci ujma finančná, je za to, aby každý niesol za svoje činy zodpovednosť a aby sa zosobnili tomu občanovi súdne trovy.

P. prednosta dodal, že ak chceme zmeniť kultúru správania musíme si vychádzať v ústrety a  nie mať sarkastické poznámky, pretože to nie je vhodné a neprospieva to tomu aby sa dedine pomohlo. Nikto nemôže povedať, že sa na úrade nerobí dobre, pretože sme boli vždy ústretový, ochotný a vždy keď je  treba tak sa oslovia poslanci a nikto nič nebojkotuje.

P. Vittek súhlasil s p. prednostom a povedal, že po tomto celom prípade je treba si povedať aby sa neurobila nabudúce rovnaká chyba. P. Petrášová sa pýtala p. starostky na prípad týkajúci sa p. Krajčíra prečo bol p. Krajčír kontaktovaný keď bol overovateľom a druhá vec čo sa pýtala, že keď na školení bolo povedané ako sa to rieši, prečo sa to neriešilo na danom zastupiteľstve, pretože na danom zastupiteľstve to tak nikto nebral, že sa p. Krajčír vzdal. P. starostka odpovedala, že zapisovateľka, ktorá už nepracuje na Obecnom úrade pri písaní zápisnice zistila, že to bolo povedané a p. Krajčír poslal mailom opravenú zápisnicu na vetu - v budúcnosti sa vzdám mandátu, čo potvrdil aj p. Krajčír. P. starostka mala k dispozícii stanovisko advokátov, ktoré dostala na základe prehratia záznamu. P. starostka na záver zopakovala, že rešpektuje rozhodnutie súdu.

P. prednosta uviedol, že je možno chyba aj v zákone pretože jednoznačne nedefinuje akým spôsobom  sa poslanec sa môže vzdať mandátu.

P. Remiáš mal pripomienku, aby si poslanci zobrali z toho ponaučenie a poprosil aby sa v rámci Obecného úradu zlepšila komunikácia, nakoľko veľa krát nie je možné zistiť, či v deň konania rady budú prítomný poslanci.

P. Šimunek mal pripomienku, že sa začína školský rok a škôlka nie je celkom pripravená a taktiež ani  areál školy poprosil aby sa spojili sily aby sa pomohlo fungovaniu školy a škôlky. P. prednosta dodal, že výrub stromov v areáli školy sa mohol začať realizovať až od 15. augusta. Areál je nachystaný na začiatok školského roku.

P. Kramárová skonštatovala, že ju zaskočila otázka od p. Krajčíra, ďalej uviedla, že nie je odborníkom na všetku činnosť, ktorá sa vykonáva na úrade a k výberovému konaniu komunikovala s odborníkom, ktorý pomáha pri výberových konaniach a na základe toho napísala aj stanovisko na Úrad pre verejné obstarávanie. Podľa p. Krajčíra sa p. Kramárová nemala k tomu napísať stanovisko.  

 

12.) Záver

P. starostka skonštatovala, že boli prerokované všetky body programu rokovania OZ, poďakovala poslancom za účasť a občanom za sledovanie OZ a ukončila zasadnutie.

 

Overovatelia:  Ing. Ivan Valachovič                              ........................................

                                  

                        Mgr. Marek Vittek                                 ........................................

 

                        PhDr. Helena Juríková                          ........................................

 

                        Mgr. Peter Rácek                                   ........................................

 

                        Ing. Daniela Švajdová                           ........................................