Obec Bánov

S čím Vám môžeme pomôcť?

rozšírené vyhľadávanie

XXII. riadne zasadnutie OZ

-

O b  e  c  n  é   z  a  s  t  u  p  i  t  e  ľ  s  t  v  o   B  á  n  o v

Číslo: XXII/2013                                                                                   Bánov 21.02.2013

 

 

 

Z Á P I S N I C A

 

zo zasadnutia Obecného zastupiteľstva, ktoré sa uskutočnilo 20. februára 2013 t.j. v stredu

o 17.00 hod. v zasadačke Obecného úradu v Bánove, s nasledovným programom:

 

 

1. Otvorenie.

 PhDr. Helena Juríková – starostka obce

 

2. Kontrola plnenia uznesenia z predchádzajúceho zasadnutia OZ

Mgr. Peter Rácek  – prednosta OcÚ

 

3. Správa o aktuálnom stave školskej jedálne

 

4. Správa o verejnom obstarávaní - ,, Odvedenie dažďových vôd z Ulice Janka Kráľa cez Bernolákovu ulicu do starého koryta rieky Nitra“

Mgr. Peter Rácek – prednosta OcÚ

 

5. Dodatok č. 4 VZN o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady – Branislav Oremus

 

6. Správa o činnosti Športovo streleckého klubu za rok 2012 – p. Ľubomír Babin

 

            7. Správy o činnosti hlavnej kontrolórky Obce Bánov za II. polrok 201  – p. Helena Kramárová

 

8. Správa o činnosti TJ Lokomotíva Bánov za II. polrok 2012 – Mgr. Peter Rácek

 

9. Správa o využiteľnosti KD za II. polrok 2012 – p. Miloš Rybár

 

10. Žiadosť o schválenie investícií v rámci nájomného vzťahu k predmetu nájmu - ,,Vináreň VIKI“ – p. Dušan   Smolárik, p. Valér Výbera

 

             11. Žiadosť o zabezpečenie vybudovania chodníka v obci Bánov– Mgr. Eva Keméňová

    

 12. Výsledky rokovania s vlastníkmi pôdy pri cintoríne – Mgr. Peter Rácek

 

13. Poslanecký návrh  - Návrh na schválenie poslaneckého návrhu o doplnenie a aktualizáciu informácií na obecnej webovej stránke v zložkách:

- Plán práce OZ, OR, Komisií za rok 2011, 2012, 2013. Zápisnice z komisií za rok 2011, 2012, Záverečné správy z komisií za rok 2011 a 2012.

- Územný plán obce Bánov - upraviť formálne chyby v územnom pláne obce Bánov.

- Prenájom obecného majetku

- Verejné obstarávanie

- A iné.

      – MVDr. Juraj Šimunek, Mgr. Ondrej Remiáš, Mgr. Marek Vittek

 

14. Poslanecký návrh - Návrh na vykonanie krížovej kontroly faktúr za odvoz a likvidáciu odpadových vôd zo ZŠ s MŠ, TJ Bánov, Obecného úradu a Zdravotného strediska s denníkom jázd cisternového prívesu OPS v Bánove a následná kontrola faktúr za odobraté množstvo vody z vodární pre ZŠ s MŠ, TJ Bánov, Obecného úradu a Zdravotného strediska v Bánove s termínom dodania do ďalšieho riadneho zasadnutia OZ. – MVDr. Juraj Šimunek, Bc. Miroslava Petrášová, Mgr. Marek Vittek

 

15. Rôzne  – návrh rozpočtu ZŠ s MŠ Bánov – Mgr. Katarína Ondrušková

            - žiadosti o bezplatný prenájom KD – Bánovčanka, Kesanka, Rosička,

                                                                          Divadlo J. G. Tajovského,

                                                                          Ing. Anna Mančušková,

                                                                          Spoločnosť Parkinsonikov

16. Diskusia

 

17. Interpelácie poslancov

     

18. Záver

 

 

 

                                                                                                          PhDr. Helena Juríková

                                                                                                               starostka obce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P r í t o m n í

 

sú vlastnoručne podpísaní na prezenčnej listine, ktorá je súčasťou zápisnice. XXII. riadneho zasadnutia obecného zastupiteľstva sa zúčastnilo 8 poslancov OZ. Z rokovania OZ sa ospravedlnili poslanci p. Mgr. Denisa Slížová, p. MVDr. Juraj Šimunek, p. Juraj Oremus.

Z a s a d a n i e

 

1.) XXII. riadne zasadnutie obecného zastupiteľstva otvorila a viedlastarostka obce PhDr. Helena Juríková, ktorá na úvod rokovania privítala všetkých prítomných a hostí. Za zapisovateľku dnešného XXII. zasadnutia OZ starostka obce určila p. Janu Šimunkovú. Za overovateľov zápisnice z XXII. riadneho zasadnutia OZ určila p. Ing. Mariána Krajčíra p. Mgr. Mareka Vitteka. Ďalej p. starostka predložila návrh rokovania na schválenie obecnému zastupiteľstvu, ktorý doplnila na návrh p. poslanca Krajčíra o bod: Informácia o verejnom obstarávaní ,, Odvedenie dažďových vôd z Ulice Janka Kráľa cez Bernolákovu ulicu do starého koryta rieky Nitra.“  Uviedla, že ďalšie body rokovania p. poslanci obdržali spolu s pozvánkou a spýtala sa či má niekto nejakú pripomienku k bodom rokovania. Prihlásil sa p. Ing. Marián Krajčír a p. Mgr. Ondrej Remiáš. P. poslanec Ing. Marián Krajčír navrhol vzhľadom k aktuálnej situácii doplniť rokovanie o jeden bod, a to: Správu o stave školskej družiny. Vzhľadom na aktuálnosť bol tento bod uvedený hneď po kontrol uznesení z predchádzajúceho OZ. P. poslanec Mgr. Ondrej Remiáš požiadal o vyňatie bodu číslo 5: Dodatok č. 4 k VZN o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady, lebo je to podané pod jeho menom a on o tom ani nevedel, ani to nepodával. Povedal, že sa o tom dozvedel z materiálov, že má  podávať návrh k tomuto bodu. Zároveň podotkol, ako ho môže niekto určiť aby podával návrh na dodatok, keď ho nikto ani o tom neinformoval. P. starostka povedala, že on požiadal o vyňatie dodatku z minulého rokovania, z dôvodu, že sa to musí ešte predebatovať, a preto je v programe napísaný ako navrhovateľ. Zároveň spomenula, že bola šokovaná zo stiahnutia dodatku na minulom zasadnutí, pretože v rámci rozpočtu bol započítaný vyšší miestny poplatok za komunálne odpady a drobné stavebné odpady a rozpočet poslanci schválili. P. Mgr. Ondrej Remiáš sa spýtal, prečo by to mal on podávať, že mohol byť aspoň informovaný, a nie že sa to dozvie z materiálov, že on to nevypracoval, ani s tým nič nerobil. Povedal, že keď to niekto chce podať, tak nech to podá, ale nevie prečo by to mal on bez jeho vedomia podávať. P. starostka dala hlasovať o zaradení návrhu p. poslanca Krajčíra bodu o Správe o aktuálnom stave školskej jedálne.

Hlasovanie: za: 8 poslancov:   Ing. Agnesa Ruschková, Mgr. Ondrej Remiáš, Bc. Ľubica Lӧrincová,        

                                                 Branislav Oremus, Mgr. Miroslava Petrášová, Ing. Marián Krajčír,

                                                Mgr. Marek Vittek,Jozef Oremus

                    proti: 0

                    zdržal sa: 0

P. starostka dala hlasovať o zaradení informácie o verejnom obstarávaní do programu rokovania na návrh p. poslanca Krajčíra.

Hlasovanie: za: 8 poslancov:    Mgr. Ondrej Remiáš, Bc. Ľubica Lӧrincová, Ing. Marián Krajčír

            Mgr. Marek Vittek, Ing. Agnesa Ruschková, Branislav Oremus

                                                  Jozef Oremus, Mgr. Miroslava Petrášová

                     proti: 0                 

                     zdržal sa: 0

Ďalej dala hlasovať o stiahnutí bodu: Dodatok č. 4 VZN o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady na návrh p. poslanca Remiáša.

Hlasovanie: za: 6 poslancov:  Mgr. Marek Vittek, Ing. Marián Krajčír, Mgr. Ondrej Remiáš,

                                               Bc. Ľubica Lӧrincová, Mgr. Miroslava Petrášová, Ing. Agnesa

                                               Ruschková

                    proti: 2                Jozef Oremus, Branislav Oremus

                    zdržal sa: 0.

Prihlásil sa p. Branislav Oremus, ktorý podal návrh na doplnenie programu o Dodatok č. 4 VZN o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady pod jeho menom.

Hlasovanie: za 6 poslancov:   Jozef Oremus, Mgr. Miroslava Petrášová, Ing. Agnesa Ruschková,

                                               Branislav Oremus, Ing. Marián Krajčír, Mgr. Ondrej Remiáš

                     proti: 1               Bc. Ľubica Lӧrincová

                     zdržal sa: 1        Mgr. Marek Vittek        

OZ odsúhlasilo zaradenie Dodatku č. 4 VZN o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady do programu rokovania.

P. starostka požiadala poslancov, aby odsúhlasili celý program. OZ súhlasí s programom rokovania OZ.

Hlasovanie:  za: 8 poslancov:  Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                Ing. Agnesa Ruschková, Jozef Oremus, Bc. Ľubica Lӧrincová,

                                                Mgr. Miroslava Petrášová, Branislav Oremus

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 0

Za členov návrhovej komisie boli doporučení nasledovní poslanci: Ing. Agnesa Ruschková, Mgr. Miroslava Petrášová, Branislav Oremus. Spýtala sa, či má niekto z poslancov pozmeňujúci návrh. Nikto z prítomných poslancov nemal pozmeňujúci návrh. P. starostka požiadala poslancov o odsúhlasenie predloženého návrhu na návrhovú komisiu.

Hlasovanie:  za: 7 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Mgr. Marek Vittek, Ing. Agnesa Ruschková

Jozef Oremus, Branislav Oremus, Ing. Marián Krajčír, Bc. Ľubica 

Lӧrincová

                     proti: 0                                      

                     zdržal sa: 1          Mgr. Miroslava Petrášová

2.) Kontrola uznesení z prechádzajúceho zasadnutia OZ - p. prednosta v skratke prešiel všetky uznesenia z prechádzajúceho riadneho zasadnutia OZ a informoval o ich plnení. Zároveň oboznámil poslancov, že výmena dvoch okien v šatni a sociálnych zariadení v telocvični ŠA, ktoré sú v havarijnom stave sa ešte neuskutočnila. P. starostka sa spýtala, či sú nejaké otázky ku kontrole uznesení. Ani jeden z poslancov nemal ku kontrole uznesení žiadne otázky, či pripomienky, preto požiadala predsedu návrhovej komisie o prečítanie návrhu na uznesenie. OZ berie na vedomie kontrolu uznesení z predchádzajúceho zasadnutia. P. starostka dala hlasovať o Kontrole uznesení z predchádzajúceho zasadnutia OZ.

Hlasovanie:  za: 8 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                  Ing. Agnesa Ruschková, Jozef Oremus, Bc. Ľubica Lӧrincová, 

                                                 Mgr. Miroslava Petrášová, Branislav Oremus        

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 0

3.) Správa o aktuálnom stave v školskej jedálni – P. prednosta informoval poslancov o vzniku puklín na stenách školskej jedálne, na ktoré upozornila hygiena pri kontrole, ktoré uviedla aj do zápisu. Reakciou na to bolo pozvanie projektantov, ktorí majú oprávnenie vykonávať statické posudky. Dal sa spraviť posudok a bola vykonaná prehliadka týmito kvalifikovanými ľuďmi, ktorí obci dodajú statický posudok a potom sa uvidí, či je alebo nie je budova v havarijnom stave a uvidí sa aké úlohy vyplynú z tohto posudku. Pokým nie je dodaný tento statický posudok tak nie je možné nič  konať. Do rozpravy sa prihlásili p. Ing. Marián Krajčír a p. Branislav Oremus. P. Ing. Marián Krajčír sa bol tiež pozrieť v školskej jedálni najprv sám a potom s človekom z komory stavbárov. Vyžiadal si od neho hrubý odhad, koľko bude potrebné investovať do opráv. Hovoril mu, že suma sa môže pohybovať od 20 000 € do 40 000 €. P. Branislav Oremus sa bol tiež pozrieť na stav v školskej jedálni. Súhlasil s p. prednostom, že je potrebné urobiť statický posudok s fundovaným odborníkom. Podľa neho je potrebné pouvažovať v čo najskoršom čase na odkanalizovaní školskej jedálne, školy a telocvične. Zároveň má taký dojem, že je s odkanalizovaním počítané aj v rozpočte. Pretože toto môže byť jedna z príčin, prečo nastal takýto stav. P. starostka ponúkla ešte jednu alternatívu tým, že sa stav predloží Obvodnému školskému úradu v Nitre ako havarijný stav a budú sa žiadať peniaze od nich. Avšak tieto peniaze sú neisté a určite je potrebný statický posudok, aby mohli na Obvodnom školskom úrade posúdiť, či poskytnú finančné prostriedky alebo nie. Povedala, že alternatív je viac, a to z vlastných zdrojov, úverovo alebo požiadať Odvodný školský úrad o prostriedky. P. Mgr. Miroslava Petrášová sa prihlásila s faktickou poznámkou s tým, že sa nepočítalo v rozpočte obce na rok 2013 s odkanalizovaním, tým pádom sa na to podľa nej musia nájsť nejaké iné prostriedky. P. starostka spomenula, že na kanalizáciu je všetko pripravené, projekty, stavebné povolenie, už len peniaze chýbajú. P. prednosta povedal, že v rozpočte sa s tým rátalo, ale nie je to zahrnuté v tabuľke, dokonca bolo aj zastupiteľstvom schválené, aby sa dala urobiť projektová dokumentácia. Záleží už len na OZ, kedy odsúhlasí jej realizáciu. S faktickou otázkou prispel aj p. Jozef Oremus, aby sa na zastupiteľstve nebavilo o peniazoch, ale nech sa tam prizve k tomu statik, ktorý to zhodnotí a OZ k tomu zaujme príslušné stanovisko. OZ berie na vedomie informáciu o aktuálnom stave budovy školskej jedálne.

Hlasovanie: za: 8 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                 Ing. Agnesa Ruschková, Jozef Oremus, Bc. Ľubica Lӧrincová,

                                                 Mgr. Miroslava Petrášová, Branislav Oremus        

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 0

4.) Informácia o verejnom obstarávaní na Bánov - ,, Odvedenie dažďových vôd z Ulice Janka Kráľa cez Bernolákovu ulicu do starého koryta rieky Nitra“ – p. prednosta informoval o chronologickom postupe verejnej súťaže. Ukázalna kameru poslancomzápisnicu z otvárania obálok a vyhodnotenia, výzvu na predkladanie ponúk, súťažné podklady. Do rozpravy sa prihlásili p. Ing. Krajčír, p. Mgr. Vittek a p. Mgr. Petrášová. P.  Ing. Krajčír poďakoval za správu a uistil sa, že uznesenie, ktorým sa schválilo vybudovanie kanalizácie je z roku 2010, tým pádom je ešte z minulého zastupiteľstva, a preto o tom uznesení nevedel. Mal jednu poznámku, ktorá sa týkala skutočnosti, že zmluva bola podpísaná včera. P. prednosta mu povedal, že tu existujú určité zákonné postupy, že určite to vie aj p. Ruschková. Ak niekto dáva verejné obstarávanie, tak tam plynú určité lehoty a pokiaľ sa im nikto neodvolal do 15 dní, dala sa podpísať zmluva o dielo. Táto zmluva sa posiela na Úrad pre verejné obstarávanie a tak isto sa posielajú oskenované ponuky všetkých štyroch súťažiach. Na ďalšej strane boli podmienení Úradom pre životné prostredie tým, že museli do 15 dní uviesť, kto to bude vykonávať, kto uspel v súťaži. P. Krajčír sa chcel uistiť či zmluva bola podpísaná 19.2.2013. P. prednosta povedal, že zmluva o dielo bola súčasťou súťažných podkladov a teda už dávno predtým bola vyhotovená a musela sa vziať tak ako bola vysúťažená. P. Ing. Krajčír mal na to dve podstatné otázky. Prvou bola - odkiaľ na to zoberieme peniaze, na ktorú mu p. prednosta povedal, že to je v rozpočte zahrnuté, treba si to pozrieť. P. Krajčír na to reagoval tým, že p. predsedníčka finančnej komisie to objasní, z akých zdrojov sa to bude platiť. Druhou vecou bolo, že ho mrzí, že k tomu celému nebola prizvaná Komisia stavebná, správy majetku a územného plánovania, pretože toto je najväčšie obstarávanie v roku a väčšie sa už robiť nebude. P. prednosta povedal, že to nebolo potrebné, keďže zákon to neprikazuje a predtým sa robili aj väčšie verejné obstarávania a nebola tam Komisia na správu majetku obce. P. Krajčír vyjadril obavu z toho ako bude obec finančne vychádzať, pretože teraz sa vyskytli problémy s družinou a nevieme koľko budú obec stáť. Súhlasil, že aj toto je dôležitá vec, ale družina sa musí riešiť, pretože si obec nemôže dovoliť, aby deti držala v provizóriu a budú sa chodiť do kultúrneho domu stravovať. Súhlasil s tým, že je to v poriadku čo sa týka obstarávania, ale teraz sa bude musieť veľmi rýchlo rozmýšľať akým spôsobom dáme financie dokopy tak, aby sme obstáli so cťou s rozpočtom na tento rok. P. starostka prizvala p. Eriku Palackovú, pretože s ňou konzultujú každý jeden krok ohľadne financií. P. E. Palacková povedala, že peniaze na to máme nakoľko v rezervnom fonde je 204 000 € a za minulý rok máme v rozpočte prebytok 28 000 € čiže nejakých 230 000 € máme na účte. P. prednosta povedal, že by sa predsa nerobilo niečo, keď by na to neboli peniaze a nevie prečo je niekto stále v nejakom podozrení. P. Vittek súhlasil s p. prednostom, že je to spochybnené a je to spochybnenie na mieste, lebo v roku 2010, keď sa odsúhlasilo toto uznesenie, kto by v tej dobe nesúhlasil s takým uznesenímlebo boli povodne. Ale, že si nemyslí, že nás nejaký úrad môže zaviazať, aby sme do 15 dní museli podpísať zmluvu. P. Vittek sa chce pozrieť na záznam z minulého zastupiteľstva, na tú časť kde p. prednosta hovoril o verejnom obstarávaní, pretože on si na to takto spomína, že p. prednosta hovoril, že sa vysúťaží cena a OZ potom rozhodne. Podľa neho p. prednosta povedal: ,,Áno súťaž prebehne, cena vznikne verejnou súťažou a potom rozhodne zastupiteľstvo o tom, či sa to bude robiť alebo nebude.“ Podľa neho sa k hocijakým iným maličkostiam zvolá mimoriadne zastupiteľstvo a nezvoláme zastupiteľstvo medzi verejnou súťažou a lehotou 15 dní, čo nám určuje nejaký úrad. On nemyslí, že je možné aby toto nejaký úrad určoval. Podľa p. Vitteka nie Erika Palacková, ale OZ rozhoduje, na čo sa budú čerpať peniaze z rezervného fondu. Napriek tomu sa o tom doteraz nehlasovalo. P. prednosta reagoval tým, že práve dnes majú zahlasovať. P. Vittek konštatoval, ako môžu hlasovať dnes, keď zmluva bola podpísaná včera. P. prednosta navrhol, že sa teda malo zrušiť toto uznesenie, pretože ho nemožno nesplniť. P. Vittek povedal, že kto by nesúhlasil s tým, aby sa táto vec robila. P. Vittekovi išlo o to, že p. starostka a p. prednosta podpísali zmluvu v hodnote 120 000€ bez toho, aby to oznámili OZ. OZ sa podľa neho malo dnes a zajtra baviť o  zmluve. P. Vittek sa opýtal, čo by sa stalo, keby sa zmluva neodsúhlasila, či by sme platili sankcie. Ďalej ho zaujímalo, čo sa stane, keď sa rozhodneme, že to nebudeme robiť, že je to veľa peňazí, pretože nám tu vyskakuje družina, vyskakuje nám kanalizácia v škole a vyskočí nám ešte neviem čo. P. Vittekovi išlo o to, že neboli vopred informovaní o podpisovaní zmluvy. P. starostka reagovala, že ona by dnes poslancov informovala, OZ o výške peňazí vedelo a vysúťažená suma  je o 1/3 nižšia ako sa vopred predpokladalo. P. Lӧrincová súhlasila s p. Vittekom a povedala, že už od decembra 2012 táto informácia chýbala v rozpočte v kapitálových výdavkoch. P. starostka jej priniesla rozpočet na rok 2013, aby jej ukázala, kde je táto investícia zapísaná. P. Lӧrincová navrhovala, aby sa robila kontrola nesplnených uznesení, kde by sa zistilo, že sa tieto uznesenia plnia. P. Lӧrincová upozornila p. starostku, že tento výdavok má byť uvedený v položkovitom rozpočte, nie dole pod tabuľkou. P. prednosta poukázal na to, že výdavok nemohol byť uvedený v položkovitom rozpočte, keď sa v čase zostavovania rozpočtu na rok 2013 nevedelo o akú sumu pôjde. Podľa p. Lӧrincovej dnešné OZ nevie, ktoré uznesenia z predošlých OZ nie sú splnené, bolo by potrebné urobiť kontrolu uznesení, ktoré sa prenášajú, hlavne tých dôležitých. P. prednosta jej poradil, aby si to pozrela na internetovej stránke, tam sú všetky uznesenia. P. Petrášová zhodnotila fakt, že o tejto investícií sa hovorí 2 roky, vie sa o nej, ale veľmi ju zaujíma, prečo neboli uznesením vyčlenené na túto investíciu prostriedky, pretože podľa PD mali byť v kapitálových výdavkoch na to vyčlenené peniaze alebo sa malo rozpočtovým opatrením schváliť, že sa ide podpisovať zmluva v určitej sume, ktorá sa musí dodržať. P. prednosta reagoval, že je členkou Finančnej komisie, ktorá zhodnotila, čo bude súčasťou kapitálových výdavkov, ktoré sú navrhnuté na realizáciu. Podľa p. Petrášovej mali byť tieto výdavky uvedené v tabuľkovej časti a malo sa rokovať o uvoľnení sumy 120 000 €. P. Kramárová dodala, že rozpočet sa zostavuje tak, aby bol vyvážený, čiže keď boli zdroje, tak sa rozdelili aj výdavky, v ktorých zostala rezerva 47 000 € na kapitálové výdavky. Ďalej uviedla, že p. Petrášová ako predsedníčka finančnej komisie vie, že obec má rezervný fond určený na kapitálové výdavky, ktorý sa nemôže dávať do rozpočtu, pretože sa prenáša z roka na rok. Keďže minulý rok bol rezervný fond vyše 200 000 € uvažovalo sa s týmito výdavkami. Tým pádom nejde o žiadne porušenie rozpočtu. Podľa p. Petrášovej sa malo kvôli tomu zasadať a dohodnúť sa či sa budú prostriedky čerpať z rezervného fondu alebo sa zoberie úver. P. starostka povedala, že na dnešnom OZ sa má schváliť či pôjde o úver alebo o výdavok z rezervného fondu. P. Ruschková v rámci spravodlivosti ozrejmila situáciu, že zmluva sa môže podpísať až do lehoty uplynutia viazanosti. Podľa nej malo byť uvedené v PD, koľko sa na projekt vyčleňuje. S faktickou otázkou p. Vittek pripomenul, ak sa rozhoduje o 120 000 €, OZ by malo dostať toľko vážnosti, aby sa aj ono podieľalo na tomto rozhodovaní. Tak isto spomenul, že sa nemuseli ponáhľať s uzavretím zmluvy a mohlo sa počkať do zajtra. P. starostka vysvetlila, že konala tak ako ju viedol človek, ktorý verejné obstarávanie robí a povedal jej, že môže zmluvu podpísať. Bola prekvapená o nevedomosti poslancov, keďže p. Krajčír si bol na OcÚ pre PD. Podľa p. Jozefa Oremusa bolo bezpredmetné baviť sa o tejto téme, len preto, že ide o akýsi etický kódex, ale podstatné je to, aby sa splašky odstránili. Aj p. Vittek aj p. Ruschková boli prítomní na zastupiteľstve, keď sa schválilo toto uznesenie. Je zhodou okolností, že predtým 100 rokov nebola taká vysoká voda, avšak vtedy nastala veľmi vážna situácia. Je možné, že tak bude aj tento rok, čo však ešte nikto nevie povedať. Spýtal sa ostatných, čo povedia potom tým ľuďom, keď vystúpi voda a prízemia ich obydlí nebudú použiteľné. Podľa neho je podstatou zrealizovanie platného uznesenia. Vysvetlil, že cieľ je stanovený len jeden, bez ohľadu na to, či im bola oznámená suma alebo nie. P. Vittek reagoval faktickou otázkou tým, že vedel o veľkej investícii, avšak keď sa to robilo dva roky, mohlo sa dva dni počkať. P. Petrášovej vadilo len to, že sa neprijalo uznesenie, nech si občania nemyslia, že im to je ľahostajné. P. Ľubomír Babin vyzval poslancov, aby sa už konečne začalo niečo robiť, pretože jeho sestre sa prevalila obývačka a voda sa valila všade. Momentálne má zase plnú pivnicu vody. Podotkol, že nejde o spodnú voda, ale o vodu, ktorá steká z iných ulíc. P. Vittek povedal p. Babinovi len toľko, že nikto nie je proti realizácii projektu, im sa len nepáči spôsob, akým sa prijal. Poprosil p. starostku, aby nabudúce podpisovala zmluvu deň po OZ, ale len v tom prípade ak sa to dá. P. starostka povedala, že nabudúce sa opýta p. Ing. Augustína či s podpísaním počká. OZ súhlasí s uvoľnením finančných prostriedkov z rezervného fondu obce na vybudovanie dažďovej kanalizácie z Ulice Janka Kráľa cez Bernolákovu ulicu do starého koryta rieky Nitra. 

Hlasovanie:  za: 7 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Ing. Agnesa Ruschková,

                                                   Jozef Oremus, Bc. Ľubica Lӧrincová, Mgr. Miroslava Petrášová,                                                                                                                             Branislav Oremus

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 1           Mgr. Marek Vittek

OZ neberie na vedomie správu prednostu OcÚ Bánov o priebehu verejnej súťaže na zabezpečenie odvedenia dažďových vôd z Ulice J. Kráľa cez Bernolákovu ulicu do starého koryta rieky Nitra.

Hlasovanie:   za: 4 poslanci:    Jozef Oremus, Branislav Oremus, Ing. Agnesa Ruschková,

                                                 Ing. Marián Krajčír

                      proti: 0

                      zdržali sa: 4        Mgr. Miroslava Petrášová, Bc. Ľubica Lӧrincová, Mgr. Marek Vittek,

                                                 Mgr. Ondrej Remiáš

5.) Dodatok č. 4 VZN o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady  - Pre opätovné zaradenie tohto bodu do programu požiadal p. Branislav Oremus. P. prednosta len upozornil, ak sa odsúhlasí iná suma, musí sa upraviť deň účinnosti a platba za kalendárny rok sa bude skladať z dvoch súm – predošlej a novo odsúhlasenej. Sadzba stanoveného poplatku je stanovená na osobu a kalendárny deň v hodnote 0,0411 €. Keď sa schváli nová suma, bude platiť od dátumu novej účinnosti, teda nie od 1. 1. 2013. Nová suma bude účinná od 1.4. 2013. P. starostka uviedla základnú informáciu ktorou je, že obec nesmie z rozpočtu doplácať za odpad. Obec dopláca skoro 20 000 € za odpad a tento rok bude doplácať ešte viac, pretože Branos každý rok automaticky zdvíha ceny za úložné. Táto problematika bola už v decembri dostatočne rozpracovaná.  Občania chcú platiť za smeti a musíme ich posielať preč. P. Branislav Oremus sa chce len vrátiť k tomu, čo finančná komisia na poslednom zastupiteľstve navrhla. P. Petrášová vyjadrila, že finančná komisia doporučuje sumu 15 €. Do rozpravy sa prihlásil p. Vittek, p. Lӧrincová. P. Vittek sa pri tomto bude chcel prihovoriť občanom, pretože hospodárenie s odpadmi je jednou z dôležitých súčastí. Produkujeme stále viac a viac odpadu a logicky budeme musieť za jeho likvidáciu viac platiť. Jediné východisko na zmiernenie poplatkov je triedenie a lepšie nakladanie s odpadmi. Vyseparované komodity nemajú takú výnosnosť ako v predošlých rokoch. Požiadal aby p . Miroslav Klobučník dal do KTB oznam o odpadoch. Lebo jediné čo môžeme je robiť osvetu u dospelých a detí. Ak sa to nebude robiť, každý rok sa bude rozhodovať o zvyšovaní poplatkov. P. starostka reagovala poznámkou, že pred 9- 10 rokmi hovorili v regionálnom vzdelávacom centre v Nitre, že odpady pôjdu o 800 % hore. V KTB stláčala PET fľašu na ukážku ako treba separovať, aby náklady na prepravu odpadu boli čo najnižšie. Osvetu robí na tomto poli Komisia životného prostredia. Súhlasila s názornými ukážkami separovania v KTB. P. Lӧrincová sa nevie stotožniť s myšlienkou zvyšovania poplatkov za odpady. Keď ešte pôsobila v obci, videla snahu obce Palárikovo, ktoré sa 24. júna 2004 stalo prvou obcou na Slovensku prihlásenou k medzinárodnej koncepcii separovania k nulového odpadu. My sme tam mohli byť dávno s nimi. 21.10.2009 prišla na OZ s návrhom, aby obec vytvorila priaznivé podmienky aj pre zber bioodpadov, pretože od 1.1. 2006 majú mať obce zriadené kompostoviská. Mala by sa robiť osveta, nákup odpadových nádob. Malo by sa hlavne stavať na finančnej motivácii občanov. Navrhuje, aby sa znížili poplatky za TKO tým, čo separujú. P. starostka podotkla, že všetci separujú, pretože celá dedina sa prihlásila do separovania. P. Lӧrincová spomenula, že sama p. starostka povedala, kto bude separovať, bude mať znížené poplatky za TKO. Podľa nej by sa stačilo spýtať niekde inde, kde sú ďaleko pred nami, ako to robia a nebolo by potrebné niečo nové vymýšľať. Požiadala, aby jej povedali presné číslo zákona, paragraf a odstavec, kde je uvedené, že obec nemôže dotovať TKO, lebo ona to zisťovala a renomovaný právnik jej napísal, že v žiadnom zákone nie je uvedené, že to obec nemôže dotovať z vlastného. Ľudia sa sťažujú, že vrecia nemajú alebo ich nedostanú alebo im ich vietor odfúkne. P. Branislav Oremus reagoval na fakty, ktoré čítala p. Lӧrincová – na to, že obec nemôže platiť TKO z rozpočtu a prečítal výsledok z finančnej komisie, v ktorej sa uvádza: na základe informácie riaditeľa Daňového úradu v Nitre ide o poplatky, ktoré by obec mala mať v takej výške, aby boli v čo najväčšej miere pokryté výdavky na odpadové hospodárstvo. P. Lӧrincová si nebola istá, či je správne, keď poslanci schvália dodatok k VZN, pretože ide o účinnosť a lehotu. Mala dojem, že 15 dní pred koncom roka sa malo schválené VZN vyvesiť, aby bolo od 1.1. nasledovného roka byť účinné a platné. Ešte tento fakt overí, či nemôže byť napadnuteľný. P. prednosta reagoval na otázky p. Lӧrincovej. Zákon neumožňuje dvojitý zber. Ak niekto neseparuje, nech sa dá podnet Komisii životného prostredia a takýchto ľudí budeme postihovať. Nákup odpadových nádob, hlavne na biomasu je veľmi finančne náročný. Obec podávala trikrát projekt na životné prostredie, ktorý však neuspel. Tiež je potrebný mechanizmus – auto, ktoré bude biomasu zbierať. P. prednosta zisťoval informácie ohľadom kompostovania, posielal p. Lӧrincovú, aby sa išla pozrieť, čo robia s kompostom v Palárikove, v Šuranoch a v Nových Zámkoch a nech sa pozrie, ako kompost použijú. Povedal, že ho zahodia, pretože je to kyslé prostredie. Tieto informácie poskytli pracovníci v Nových Zámkoch. Čiže nie je jednoduché kompostovať. P. Lӧrincová si nemá mýliť daň s poplatkom, toto je poplatok za TKO a daň je daňové priznanie. Daň je daňové priznanie ku koncu roku, ktoré sa môže zmeniť do 30. januára. VZN sa odsúhlasuje vždy ku koncu roku, môžeme ho aj v novembri aj v lete odsúhlasiť, len nám musí platiť od 1.1. čiže my to VZN už počas roka nemôžeme meniť. Dane sa nemôžu meniť a poplatky sa môžu meniť hocikedy. Ani rozpočtové opatrenie nepočíta s tým, lebo obec dostáva podielové dane. Podielovými daňami sa v žiadnom prípade nemôže dotovať odpad. Zberný dvor sa snažíme vybudovať. V budúcnosti sa prostriedky budú poskytovať pre mikroregión, napríklad pre 5 obcí sa urobí jeden zberný dvor. V rámci odpadu vznikol mikroregión Šurany, Bánov, Lipová, dostali sme projekt a na minulom zastupiteľstve sa na ňom odsúhlasoval spolupodiel. Z tohto projektu máme farebné kontajnery, veľký kontajner a traktor. P. Lӧrincová sa spýtala, či by sa dalo vypočítať podľa faktúr v tonách, koľko sme vyzbierali za rok 2009, 2010, 2011 a 2012 odpadu. Podľa nej prestali byť ľudia motivovaní, pretože stále sa zvyšujú poplatky. P. prednosta povedal, že každý rok býva podpísaná zmluva s Branosom, za koľko budú odvážať odpad. Na internete je každá jedna zmluva vyvesená, koľko za tonu od nás vyberú, je tam vidieť ako narastajú sumy za úložné. P. starostka povedala, že obec predkladá každý rok každú jednu komoditu p. prednostke Augustínovej, to je našou povinnosťou v rámci monitorovacieho systému odovzdávania informácií na ministerstvo. P. Bednárik vysvetlil p. Lӧrincovej, že vyvezené tony odpadu sú uvedené v správe majetku obce. Ona dodala, že tak má uvedenú len správu z roku 2011. Spýtala sa, či sa môže spoľahnúť, že nabudúce bude tú tabuľku mať. P. starostka dala hlasovať o Dodatku č. 4 VZN o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady.

Hlasovanie: za: 6 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                 Jozef Oremus, Mgr. MiroslavaPetrášová, Branislav Oremus,       

                     proti: 1                 Bc Ľubica Lӧrincová,         

                     zdržal sa: 1          Ing. Agnesa Ruschková

6.) Správa o činnosti Športovo streleckého klubu za rok 2012 - P. Babin okrem správy o činnosti podotkol, že sa snažia čo najlepšie hospodáriť, ale financie im stále nestačia. Ak to pôjde takto ďalej nakoniec budú doplácať za to, že ešte niečo robia. Spomenul, že prístup na strelnicu nie je v dobrom stave, pretože na minulých pretekoch sa do areálu nevedela dostať súťažiaca na vozíku. Zároveň sa riešil problém poplašného zariadenia proti tým, ktorí ničia areál strelnice. P. starostka skonštatovala, že situácia je zložitá a ťažká, napriek tomu sa im pôvodné financie na činnosť opäť odsúhlasili. Na zlý prístup do areálu reagovala tým, že je potrebné sa ísť pozrieť či by sa dalo zrealizovať spevnenie, vybudovanie bezbariérového vstupu. P. Branislav Oremus spomenul prenos bariérovej ohrady zo športového do streleckého areálu na zvýšenie ochrany, pretože v športovom areály sa nevyužíva. Podľa neho by bolo dobré pouvažovať nad realizáciou nejakej brigády aj s technikou. P. Lӧrincová pochválila menovite deti, poďakovala za reprezentáciu a výborné hospodárenie a potrebu naozaj vybudovať soci.zariadenie P. starostka dala hlasovať o správe o činnosti Športovo streleckého klubu za rok 2012:

Hlasovanie: za: 8 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                 Ing. Agnesa Ruschková, Jozef Oremus, Bc. Ľubica Lőrincová,

                                                 Mgr. Miroslava Petrášová, Branislav Oremus        

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 0

OZ berie na vedomie správu o činnosti Športovo streleckého klubu za rok 2012.

7.) Správa o činnosti hlavnej kontrolórky Obce Bánov za II. polrok 2012 - P. Kramárová spomenula, že počas roka z každej kontrolnej činnosti vypracováva záznam alebo správu a dáva aj nápravné opatrenia. Veľké nedostatky neboli počas roka zistené, iba v škole bola problematická situácia, pretože nemali účtovníčku, čo sa zmenilo od 1. januára, tak dúfa, že aj tam to bude v poriadku. Snaží sa, aby finančné prostriedky boli vynakladané hospodárne a efektívne, čo sa podľa nej odzrkadlí aj na výsledkoch hospodárenia obce. Obec dobre hospodári, nie sú finančné problémy. Záznamy a správy z kontrolných činností má pozakladané, keď má niekto záujem, môže do nich nahliadnuť. Do rozpravy sa prihlásili p. Ing. Marián Krajčír a p.  Mgr. Marek Vittek. P. Krajčír povedal, že sú nedoplatky na nájomnom, ktoré sú dosť vysoké. P. Kramárová dodala, že na konci roka sú nedoplatky ešte vyššie. P. Krajčír sa spýtal, či sa bude uvoľňovať nejaký byt. P. Kramárová povedala, že občania už sú vyzvaní, niektorí už platia penále za oneskorené platby. Títo občania majú splátkový kalendár. P. Krajčír upozornil, že je záujem o byty. P. Kramárová povedala, že ide o sociálne prípady. P. starostka vysvetlila, že situácia sa rieši, avšak sú s tým veľké problémy, pretože niektorí neprebrali poštu, preto museli robiť poštárov v nočných hodinách a rozdávať upomienky. P. Vittek súhlasil, že má toho p. kontrolórka veľa, ale on ju chce ešte požiadať o jednu kontrolu a myslí si, že by bolo dobré, keby ju vykonala spolu s našim právnikom. Je to kontrola vyplácania finančných prostriedkov z rozpočtu obce podľa zákona č. 253/1994 Z. z.. Poprosil ju vykonať kontrolu do budúceho zastupiteľstva, chcel aby to bolo v uznesení. Tým zároveň aj podal návrh na uznesenie. P. Vittek povedal, že preto to chce dať skontrolovať, aby to bolo jasné, pretože teraz to nie je jasné. OZ berie na vedomie správu o činnosti hlavnej kontrolórky Obce Bánov za II. polrok 2012

Hlasovanie: za: 8 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                 Ing. Agnesa Ruschková, Jozef Oremus, Bc. Ľubica Lőrincová,

                                                 Mgr. Miroslava Petrášová, Branislav Oremus        

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 0

OZ berie na vedomie správu o činnosti hlavnej kontrolórky Obce Bánov za II. polrok 2012

Hlasovanie: za: 6 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                 Ing. Agnesa Ruschková, Bc. Ľubica Lőrincová, Mgr. Miroslava

                                                 Petrášová,    

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 2          Jozef Oremus, Branislav Oremus               

OZ žiada kontrolórku obce vykonať kontrolu vyplácania fin. prostriedkov z rozpočtu obce podľa zák. č. 253/1994 Z. z. v termíne do aprílového riadneho zastupiteľstva.

8.) Správa o činnosti TJ Lokomotíva Bánov za II. polrok 2012 – P. prednosta ako predseda TJ oboznámil poslancov o správe, dodal, že výbor zasadá 3x do roka spravidla raz za dva mesiace s tým, že oddiely zasadajú podľa potreby a vedú si potom vlastnú evidenciu. K finančnému hospodáreniu povedal, že tiež sú tu oddiely, ktoré si zoženú prostriedky viac ako dostanú od obce. Všetko je riadne zúčtované a peniaze idú účelovo. Do rozpravy sa prihlásili p. Krajčír, p. Vittek, p. Remiáš, p. Lőrincová. P. Krajčír sa spýtal, prečo si všetky oddiely nevyberajú nejaké príspevky, chápe aj sociálnu situáciu, tam sa dá pristupovať individuálne, ale aspoň nejaké symbolické členské príspevky by mladí cvičenci mohli dávať, aby mali možno na to iný pohľad a pocit zodpovednosti. P. prednosta povedal, že je dané v stanovách TJ Lokomotívy, že je dobrovoľné či si oddiel vyberie alebo nevyberie členské. Niektoré oddiely na miesto členského sa snažia vybrať dve percentá z daní aj on je za vyberanie členského, ale keby začali vyberať členské tak automaticky by im klesla členská základňa a deti. Tenisti si platia aby mohli byť na kurtoch. Niektorí majú aj samofinancovanie, keď vycestujú tak doplácajú na to, teda je jedno či sa to premietne do členského alebo sa pozbierajú na cestovné. P. Vittek pozorne sleduje vývoj TJ a povedal, že potvrdilo sa to, čo v minulom období, aj keď sa to v minulosti spochybňovalo aj na jeho adresu aj na adresu Ing. Mráza bolo, že ako sa míňajú alebo ako sa nakladá s finančnými prostriedkami. Míňa toľko isto peňazí a bolo by treba samozrejme do športu investovať viac. Zlepšila sa účtovná disciplína, takže nie je dôvod aby sme spochybňovali, že čo sa dialo. Míňalo sa toľko isto peňazí pri väčšej réžii mužstiev a to je dobré, on je spokojný. P. Remiáš mal takú istú otázku ako p. Krajčír, takže už sa otázka nerozoberala. P. Lőrincová v prvom rade veľmi poďakovala za správu a všetkým členom TJ, všetkým oddielom za vzornú a úspešnú reprezentáciu , pretože v prvom rade zastupujú seba samých ale taktiež obec Bánov, za čo im patrí naozaj poďakovanie nás všetkých a myslí, že p. starostka na oslavách 900-tého výročia obce ich snahu odmení. sa chcela spýtať na členské, pretože nie raz sa tu povedalo, že oddiely, ktoré nebudú mať vybrané členské, tak im nebude poskytnutá dotácia z rozpočtu obce. Keď náklady sú vyššie a dotujú si oddiely inou formou ako členskou tak nevidí problém vo vyberaní členského a potom to môžu použiť napríklad na dopravu. S faktickou otázkou sa prihlásila p. Petrášová, ktorá povedala, že finančné rozdeľovanie prostriedkov je ťažké, pretože každý z oddielov by chcel viac prostriedkov a vie si predstaviť svoju existenciu na vyššej úrovni. Každý oddiel má zdroje aj z iných možností, takže nie je to o tom, že všetci len čakajú, ale aj hľadajú. Je ešte možné využiť rôzne projekty, hlavne veľké firmy alebo zahraničné robia rôzne projekty. P. prednosta povedal, že dva alebo trikrát sa robili takéto projekty ale neuspeli. P. Branislav Oremus sa vyjadril k technickému stavu TJ. Na minulom OZ bol daný prísľub, že sa tam pôjde pozrieť stavebná komisia na technický stav, aby podali nejaký návrh. Komisia bude doplnená členmi zastupiteľstva.  On podával návrh, aby sa vykonala nejaká prehliadka, ale keďže stavebná komisia nezasadala, tak žiadne vyjadrenie nebolo. Tak pevne dúfa, že v priebehu marca alebo do budúceho zastupiteľstva nejaké vyjadrenie stavebnej komisie bude na výmenu tých dvoch okien samozrejme s finančnou komisiou sa to bude prejednávať. P. Vittek povedal, že sa bude pracovať na nadácii. P. starostka dala hlasovať. 

Hlasovanie: za: 8 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                  Branislav Oremus, Jozef Oremus, Mgr. Miroslava Petrášová      

                                                  Bc. Ľubica Lőrincová, Ing. Agnesa Ruschková

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 0        

9.) Správa o využiteľnosti KD za II. polrok 2012 – P. prednosta povedal, že využiteľnosť a prevádzkovanie KD je založené aj na komerčných akciách. Takže tí, ktorí využívajú KD bezplatne, by si mali uvedomiť, že prenájom je založený aj na komerčných akciách. P. Petrášová pripomenula, že Finančná komisia bude prejednávať 50% úľavy z prenájmu KD. P. starostka dala hlasovať o správe o využiteľnosti KD za II. polrok 2012.

Hlasovanie: za: 8 poslancov:    Branislav Oremus, Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír,

   Mgr. Marek Vittek, Ing. Agnesa Ruschková, Jozef Oremus,

   Bc. Ľubica Lőrincová, Mgr. Miroslava Petrášová

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 0                         

10.)  Žiadosť o schválenie investícií v rámci nájomného vzťahu k predmetu nájmu - ,,Vináreň VIKI“ -  P. starostka povedala, že to postúpilo k Stavebnej komisii, ale p. Ruschková povedala, že komisia nebola, ale na rade sa to rozoberalo. P. starostka ju požiadala, aby sa k tomu vyjadrila. P. Ruschková, oboznámila ostaných o aké opravy ide. Ďalej povedala, že preinvestovaná suma bude 3 000 €. Spomenula, že na OR sa odporučilo ak by bolo možné opraviť sociálne zariadenia, aby to bolo kultúrnejšie, pretože sú v zlom stave. Do rozpravy sa prihlásili p. Ing. Marián Krajčír, p. Branislav Oremus, p. Bc. Ľubica Lőrincová. P. Krajčír s tým súhlasil, pretože páni zainvestujú zo svojich peňazí a ušetria tak obci peniaze. P. Branislav Oremus tiež podporil ich úmysel, pretože pred približne dvomi rokmi chceli prísť s takýmto istým projektom, ale keďže sa vyvíjali iné aktivity v rámci kina v rámci jeho ďalšieho využitia, tak sme sa dohodli aby nepodali žiadosť, nech počkajú. P. Lőrincová nie je proti tomu ak nájomníci chcú zveľadiť majetok a bude rada keď aj ostaní nájomníci sa budú podieľať na zveľaďovaní obecného majetkua stále trvá na tom, ako už povedala na tejto pôde viackrát, aby sa vybrané nájomné použilo na rekonštrukciu zdravotného strediska ako to majú nájomníci v zmluvách.  napríklad aj v zdravotnom stredisku by to bolo dobré. P. Ruschková sa spýtala, či sú si vedomí, že ich zmluva končí 28. 2. 2015 a po jej skončení musí dôjsť k nejakej forme súťaže. P. starostka povedala, že zrejme áno. P. prednosta reagoval na p. Lőrincovú a jej príspevku so zveľaďovaním zdravotného strediska. Spomenul, že bola žiadosť na opravu zadných dverí. V jarných mesiacoch sa uskutoční výber dverí a mali by sa tam vymeniť zozadu vo dvore. S faktickou otázkou sa prihlásil p. Remiáš, ktorý povedal, že zdravotného strediska sa netýkajú určite iba tie dvere a dúfa, že taký postup ako sa zvolil pri tomto, keď sa bude uplatňovať aj ďalej tak tie budovy budú vyzerať ináč. V zdravotnom stredisku je tých havarijných stavov viac, to nie je iba o tých dverách a rieši sa to už dosť dlho. P. prednosta sa vyjadril, že on by to havarijným stavom nenazýval. P. Remiáš povedal, že sa odbočuje od témy a je to na dlhšiu debatu. P. prednosta poznamenal, aby sa veci označovali pravými menami a nech sa nezveličuje, pretože tam havarijný stav nie je. P. Remiáš povedal, že je to veľmi zbytočné na to odpovedať. P. starostka povedala, že pri prideľovaní dotácií a peňazí zo štátneho rozpočtu vždy predkladáme aj rozpočet, hospodárenie a ako nakladáme s finančnými prostriedkami. Nie je si celkom istá, že my máme majetok zveľaďovať na jednej strane, ale zároveň dane a príspevok zo štátneho rozpočtu sú jediný príjem obce  a nevie či by nám štát dal financie na opravu.  Mali by sme prispievať do rozvoja obce ako takej celkovo, všetko so všetkým súvisí. Ku každému projektu sa pridáva rozpočet aj s poznámkami p. Palackovej, teda keď sa podáva nejaký projekt tak oni majú veľmi dobre zmapovanú každú obec, keď im prideľujú finančné prostriedky a niekedy sa ani nemusíme čudovať prečo ich nedostaneme. Takže neviem či by to bolo plus alebo mínus, že všetky prostriedky, ktoré dostaneme tak využijeme na opravy. Ďalej povedala, že to je možno len jej súkromný pohľad, ale ona to za tých pár rokov vníma, čo pracuje v tomto obore. P. starostka vyzvala, aby predsedníčka návrhovej komisie prečítala návrh na uznesenie a dala hlasovať. OZ súhlasí so žiadosťou o schválenie investícií v rámci nájomného vzťahu k predmetu nájmu - ,,Vináreň VIKI“. Výška preinvestovanej sumy max. 3 000 €.

Hlasovanie: za: 8 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                 Ing. Agnesa Ruschková, Bc. Ľubica Lőrincová, Jozef Oremus,

                                                 Mgr. Miroslava Petrášová Branislav Oremus         

                     proti: 0                          

                     zdržal sa: 0

11.) Žiadosť o zabezpečenie vybudovania chodníka v obci Bánov – P. starostka prečítala žiadosť a prenechala slovo p. Ruschkovej ako predsedníčke Komisie stavebnej, správy majetku a územného plánovania. P. Ruschková zopakovala, že stavebná komisia nesedela a môže povedať to o čom sa hovorilo na OR. Uvedomujeme si, že je to ťažká situácia pre mamičky s kočíkmi, tak ako píšu žiadatelia, ale na druhej strane sme mali informácie od pani starostky, že tí, čo sa podpísali a bývajú tam si boli vedomí toho, že chodník tam nie je a zrejme tak skoro ani nebude. Ale radi by sme vykonali určité kroky pretože nechceme to nechať tak, z dôvodu, že nemáme peniaze. Hovorilo sa o určitých krokoch, ktoré by sa mali najprv vykonať. Je samozrejmé, že tento rok chodník nebude ale môžeme situáciu pripraviť. Čiže sme sa dohodli na tom, že OcÚ požiada vlastníka, pretože naša obec nie je vlastníkom pozemkov, o ktorých je reč, na ktorých by mohli tie chodníky (mohli) byť. Myslím si, že vlastníkom pozemkov je Nitriansky samosprávny kraj Vznikajú tu dva okruhy problémov. Jeden okruh: získať od NSK buď vecné bremeno alebo nájom. Do tohto idú tiež peniaze. Takto sa vysporiada vlastnícky vzťah, aby sa tam mohlo niečo budovať. Druhý okruh:  v blízkosti je teleso cesty, do ktorého by sa nemalo zasahovať. Teda druhá otázka je vyjadrenie príslušného odboru dopravy aby k tomuto kompetentne a odborne vyjadrili, čo je možné a čo nie je možné. Najprv tieto veci zistíme a potom vlastne keď budeme mať predstavu koľko takéto chodníky by mohli vôbec stáť. Máme takú predstavu, aby sa na stavbe participovali aj tí občania, ktorí tam bývajú. Toto bol záver OR, ktorá odporučila zobrať na vedomie túto žiadosť s tým, že by sme tieto kroky postupne vykonali. Do rozpravy sa prihlásili p. Ing. Krajčír, p. Bc. Lőrincová, p. Branislav Oremus. P. Ing. Krajčír dal za seba verejný prísľub, že do budúceho OZ  prinesie rozpočet alebo odborný odhad firiem za koľko by bol chodník vybudovaný. To znamená, že tam zoberie odborne spôsobilú osobu k výstavbe a dá naceniť približný odhad aby sme vedeli o akej sume hovoríme. Na budúce OZ sa k tomu vrátime a budeme to rozoberať. P. starostka si dovolila povedať, že p. Krajčír nemôže vedieť koľko to bude stáť, pretože to sú len stavebné práce, do ktorých nie sú zarátané ďalšie veci predtým, pretože to nie je náš pozemok a my ako obec nesmieme investovať do cudzieho pozemku, to znamená, že finančne sa to v tejto chvíli nedá oceniť. Bude sa musieť rokovať s NSK, ktorý musí zasadnúť a zastupiteľstvo NSK musí vyjadriť k tejto problematike, pretože niečo obdobné pri obnove centra sme museli riešiť. P. Ruschková dodala , aby boli v obraze o čom p. starostka hovorila. Na NSK nie je celkom jednoduchá situácia, pretože to čo sa podarilo predtým to sa naozaj podarilo a odvety sa situácia nezopakovala. Že by NSK dávalo za 1 € pozemky. Teraz situáciu bude v tom ešte zložitejšia, pretože materiál bude treba pripraviť, pretože teraz už veľmi ťažko sa tam uplatňuje poslanecký návrh, pretože poslanci veľmi dbajú aby všetko prechádzalo jednotlivými orgánmi, čiže komisia, rada a až potom zastupiteľstvo. Zvyčajne sa takým témam nevenujú, lebo je toho aj tak už veľa a je fakt, že na konci roku sú voľby a bude rada ak by to tento rok vôbec prešlo do zastupiteľstva. P. Lőrincová dodala, že túto problematiku preberali aj členky Komisie sociálnej a zdravotnej 11. mája 2012 a následne 14. mája bolo OZ a ona mala za úlohu túto požiadavku predniesť. Čiže aj ona túto požiadavku plne podporuje s tým, že je pravda čo p. Ing. Ruschková povedala o tom vysporiadaní vlastníckym vzťahov je dlhý proces. Tieto papierovačky ako sa ľudovo hovorí budú trvať možno rok a ďalší rok pár mesiacov výstavba chodníka. P. Branislav Oremus mal len pripomienku: keď sa rodiny rozhodli stavať na týchto pozemkoch v tej časti kde majú postavené a obec s tým súhlasila tak určite sa dalo počítať s tým, že požiadavka chodníkov vznikne. Podporuje potrebu doriešenia vlastníckych stavov pozemkov a druhom rade sa treba zaoberať finančnou náročnosťou pozemkov. Bolo by vhodné zamyslieť sa, či by dala použiť dlažba, ktorá je za kultúrnym domom. Aj keď jej je málo ale koľko jej je nech sa použije. Z vyjadrení p. Keméňovej a jej susedy vie, že pri realizácii chodníkov by dotknuté osoby boli nápomocné. P. starostka dodala, že vysporiadanie musí ísť cez NSK lebo pozemky nie sú naše. Dodala, že nie je celkom v poriadku to čo urobil p. Szarowský. Tiež uviedla následnú potrebu vypracovania projektu, pretože to je pri štátnej ceste, pri ktorej musí ísť odvodnenie. Pokiaľ to p. Szarowský neodkúpil tak mu to rozbúrajú. Takže to musí byť projekt inžiniera špeciálne na komunikácie a myslí si, že množstvo dlažby, ktorá je za KD nie je postačujúce. P. prednosta uviedol len na objasnenie, že každý kto stavia resp. chce stavať vedľa štátnej cesty potrebuje povolenie od Obvodného úradu dopravy a regionálnej správy ciest. Oni sa musia vyjadriť k PD. Cestári si dávajú podmienku, že keď sa bude projekt realizovať tak musia byť prizvaní a musia byť dodržané jednotlivé pomery. Musia tam byť dodržané rádiusy aby tam nebol skok, krajnica, rozkopávkové povolenie, označenia cesty čiže majú o to (o) dosť komplikovanejšie ako tí čo bývajú v dedine. Toto si musia uvedomiť tí čo tam idú stavať. Ak relevantné orgány odsúhlasia, že sa to môže realizovať tak obec to nemôže zamietnuť. Najskôr sa bude musieť urobiť projektová dokumentácie, pretože VÚC bude chcieť určite vidieť čo tam chceme zrealizovať. Na základe PD si obec vyžiada vecné bremeno, pretože tam chceme vybudovať chodník, ktorí tam neexistuje. Keď nám projektant navrhne projekt tak budeme žiadať nech nám spraví rozpočet a potom môžeme povedať, či do toho ideme alebo nie. P. Vittek mal len krátku poznámku, v ktorej uviedol, že z tejto debaty vyplýva, že máme vôľu to vyriešiť. P. Prednosta navrhol aby OZ odsúhlasilo aby sa vykonala PD s výkazom a výmerom. Potom keď bude urobená PD tak sa môže dať odsúhlasiť suma. Následne sa pôjde do verejnej súťaže a už potom keď verejná súťaž prebehne tak sa musí  zmluva podpísať. P. Ruschková len toľko uviedla, že sa musí zabezpečiť odborné stanovisko či je možné tak blízko telesa cesty stavať a až potom vlastnícke vzťahy a projekt a vybudovanie. P. Petrášová súhlasí s myšlienkou a preto by chcela podať návrh na uznesenie s tým, že OZ súhlasí so začatím rokovania s vlastníkom dotknutých pozemkov a so zabezpečením príslušných vyjadrení a stanovísk. P. Jozef Oremus si myslí, že na počiatku musí byť projektant, pretože bez projektu nikto nič nebude robiť. P. Vittek povedal, že treba preskúmať zámer či sa to bude dať a potom bude projekt samozrejme. P. Jozef Oremus povedal, že buď sa bude robiť projekt alebo zámer. Podľa neho je potrebný projekt, lebo k nemu sa budú všetci vyjadrovať. P. Melišková priblížila situáciu dopravnú situáciu v danej lokalite. P. Keméňová povedala, že návrh bol podaný na dve strany cesty ale im bude stačiť chodník len na jednej strane.Na jednej strane cesty sú vlastníkmi pozemkov tí, ktorí tam majú domy. Tak isto aj zamestnanci Poľnohospodáru každý deň tadiaľ chodia do práce a určite by privítali keby tam bol chodník. P. Keméňová sa spýtala či by sa dal obísť VÚC tým, že by bol chodník vybudovaný na strane kde sú súkromné pozemky. P. prednosta podotkol, že tu vzniká problém, ktorý vznikol vtedy keď sa podával na dopravný inšpektorát žiadosť o prechody pre chodcov s tým, že horko-ťažko povolili 3 prechody v dedine. Keď by tam bol chodník tak by z jednej strany aj tak musel byť napojený na druhý chodník. Tiež upozornil, že dôležitým orgánom je Dopravný inšpektorát. Darmo keď budeme mať projekt a schváli nám to VÚC a nakoniec nám Dopravný inšpektorát povie, že takto to nemôže byť. P. Vittek sa spýtal, prečo by tam mal byť prechod. Veď môžu chodiť tak ako doteraz, z jednej strany cesty na druhú. Má pocit, že sa tu hľadá spôsob ako sa to nedá zrealizovať. Veď mal by sa urobiť chodník na strane kde sú súkromné pozemky. P. prednosta dodal k tomu, že potom na čo sa robí bezpečný chodník. P. starostka vyzvala predsedníčku návrhovej komisie aby prečítala návrh a následne dala hlasovať o začatí rokovania s vlastníkmi dotknutých pozemkov a so zabezpečením príslušných vyjadrení potrebných k výstavbe chodníka, v termíne po získaní uvedených vyjadrení.

 

Hlasovanie: za: 8 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                 Ing. Agnesa Ruschková, Bc. Ľubica Lőrincová, Branislav Oremus,

                                                 Mgr. Miroslava Petrášová, Jozef Oremus                      

                                                 

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 0

12.) Výsledky rokovania s vlastníkmi pôdy pri cintoríne – P. prednosta priblížil situáciu vlastníckych vzťahov a pozemkov. Spomenul, že sa jedná o šírku 15 m, teda tak ako mohli vidieť poslanci na minulom zastupiteľstve, pretože tu mal mapu. Ponúknutá suma bola 3,53 € za 1 m2. Väčšina vlastníkov nevyjadrovala konkrétne finančné požiadavky. Vyjadrili sa s tým, že sa priklonia k väčšine. Dal urobiť znalecký posudok a geodetický posudok, ktoré sú zatiaľ nevyplatené. Budú vyplatení až potom keď akcia prebehne tak ako má. Od 2249 m2 je potrebné odpočítať 220 m2 a dostaneme 1920 m2 a to keď sa vynásobí 7 € tak to vychádza 13 503 €. Táto suma by sa dala za výkup pozemku. Do rozpravy sa prihlásili p. Lőrincová a p. Jozef Oremus. P. Lőrincovej nebolo zrejmé z geometrického plánu koľko je vlastníkov. Nevie si predstaviť novovybudované parkovisko, pretože ona tam vidí len jednu priečnu čiaru dlhú 15 metrov. P. prednosta povedal, že na minulom OZ bol projekt kde bolo vidieť ako to bude vyzerať. P. Lőrincová sa spýtala či tu nebola. P. starostka povedala, že projekt si poslanci pozerali a vtedy bol p. prednosta vziať územný plán. P. Lőrincová je prosociálna, keďže nebola za to aby sa zvyšovali poplatky za odpad ani keď občania užívajú predzahrádky za nízke sumy, ale 7 € sa jej zdá veľa. Keď im tam vzniknú krásne stavebné pozemky, ktoré nebudú mať cenu 7 €/ m2 ale určite viac. P. starostka sa opýtala, že aký stavebný pozemok im tam vznikne. P. Lőrincová povedala, že ona nevie pretože, nevidela projekt a nevie si to predstaviť. Veď tam má byť otvorená ulica. Podľa nej by sa malo rokovať o nižšej cene. P. prednosta povedal, že z tohto parkoviska im nevzniknú žiadne stavebné pozemky, lebo 50 m je ochranné pásmo, čiže sa tam nemôže stavať. Ale tá cesta je prechodová s tým, že pokiaľ by došlo k výstavbe, teda bol by tam investor, ktorý by chcel otvoriť ulicu v tých záhradách je možné napojiť sa na tú cestu. P. Ruschková povedala, že treba rokovať o cene a taktiež p. Petrášová sa vyjadrila k obnove rokovaní. P. starostka povedala, že rokovanie bolo tak uzavreté, že vlastníkov už nemajú zasa zvolávať. P. Jozef Oremus povedal, že voľakedy tieto pozemky siahali až po zadnú cestu. Keď sa robil cintorín tak v tom čase sa im zobrali a vyvlastnili pozemky. Dostali za 1 m2 40 halierov. Takže oni v určitom období pre obec už dali dosť. Myslí si, že parkovisko potrebujeme my nie oni, teda celá obec. Spýtal sa, že ako sa podieľa každý z občanov na realizácii parkoviska. Ak sa dá cena 7 € tak sa budú podieľať všetci. Vlastníci pozemkov sa cítia byť ukrivdení ešte z minulosti a teraz zase sa budú cítiť ukrivdení. Jemu sa suma 7 € nevidí v tomto prípade až taká extra veľká požiadavka z ich strany. Podľa p. Vitteka tie pozemky, ktoré o 100% chcú predražiť nemajú výhľadovo žiadnu perspektívu. Ďalej navrhol aby sa parkovisko vybudovalo v pozemku cintorína z vnútornej strany ohrady. Nemusíme nič kupovať a ohrada sa posunie o 8 alebo 15 metrov. Dovnútra tak ako je vstup nech sa vybuduje parkovisko vnútri cintorína, po ktorom sa budú ľudia vedieť dostať do polovičky dĺžky. P. starostka sa ho spýtala, či hádam nechce chodiť s autom po hroboch. P. Jozef Oremus povedal, že vybavovať miesto na cintorín nie je taká ľahká záležitosť. P. Vittek povedal, že to treba  povedať tým vlastníkom pôdy. Podľa p. Jozefa Oremusa nie je riešením to, aby bolo vo vnútri cintorína parkovisko, to je nerealizovateľné. Spýtal sa p. Vitteka, kde sa bude potom pochovávať.  P. Vittek s tým súhlasí. Spýtal sa na čo sa potom robil znalecký posudok. P. prednosta sa vyjadril s faktickou poznámkou, že požiadavka 7 € nehovorí za všetkých, možno niektorí budú chcieť 10 € a nezúčastnili sa rokovania. P. Ruschková odpovedala na otázku P. Vitteka – na čo sa robil znalecký posudok. Ona povedala, že preto lebo je to tak dobré na to aby sme vedeli koľko to bude stáť. Myslí si, že by sme nemali ísť na úkor cintorína, pretože sa veľmi rýchlo zapĺňa. Situácia by sa mohla odvíjať od toho koľko máme  vyčlenených peňazí. P. starostka upozornila, že ide o akciu, ktorá sa nedá uskutočniť za jeden rok, táto investícia bude rozložená na niekoľko rokov. Jej záujmom je urobiť to čo najskôr aj na úkor toho, že by si obec zobrala úver. P. Jozef Oremus upozornil, že parkovisko sa nemusí hneď vydláždiť. Dá sa tam makadam a keď nebudú peniaze tak sa počká. P. Branislav Oremus len poznamenal, že si treba pozrieť položku v rozpočte na rok 2013, kde je uvedené, že ide o sumu 13 000 € na vykúpenie pozemkov a jedná sa o sumu 13 500 € čiže z niečoho tiež musela finančná komisia vychádzať. P. Petrášová potvrdila, že táto položka je určená len na nákup pozemkov a vychádzali z ničoho lebo oni nevedeli výšku znaleckého posudku a tým pádom oni dali sumu väčšiu v závislosti od toho ako sa znalecký posudok bude posudzovať. P. prednosta sa vyjadril k investícia s tým, že je to dané v rozpočte a teda je len otázka či to chceme alebo nechceme spraviť. Teda keď sa dá limit 13 00 € tak sa bude tak rokovať aby sa neprekročil. Môže sa aj individuálne rokovať nemusí sa so všetkými naraz. P. Lőrincová dala návrh na uznesenie lebo má taký pocit, že sa to dnes neukončí. Navrhuje aby Komisia stavebná, správy majetku a územného plánovania prerokovala túto problematiku za účasti poslancov, ktorí budú mať záujem a dobré nápady a spoločnými silami vymyslieť nejaké riešenie. P. prednosta povedal, že na čo sa bude na OZ stanovovať nejaká hranica, veď p. starostka má mandát a nech ona dohodne s každým vlastníkom sumu. Nech sa rokuje podľa určitého limitu peňazí, ktorí odsúhlasí OZ. OZ berie na vedomie správu z rokovania s vlastníkmi pôdy pri cintoríne.

Hlasovanie: za: 8 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                 Ing. Agnesa Ruschková, Bc. Ľubica Lőrincová, Branislav Oremus,

                                                 Mgr. Miroslava Petrášová, Jozef Oremus                     

                     proti: 0                                     

                     zdržal sa: 0

Hlasovanie: za: 8 poslancov:   Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                 Ing. Agnesa Ruschková, Bc. Ľubica Lőrincová, Branislav Oremus,

                                                 Mgr. Miroslava Petrášová, Jozef Oremus                     

                     proti: 0                                     

                     zdržal sa: 0

OZ ukladá Komisii majetku prerokovať problematiku výkupu pozemkov a pripraviť návrh na uznesenie v termíne do budúceho zastupiteľstva.

13.) Poslanecký návrh  - Doplnenie a aktualizácia informáci na obecnej webovej stránke v zložkách: Plán práce OZ, OR, Komisií za rok 2011, 2012,2013. Zápisnice z komisií za rok 2011, 2012, Záverečné správy z komisií za rok 2011, 2012, územný plán obce Bánov – opraviť formálne chyby v územnom pláne obce Bánov, prenájom obecného majetku, verejné obstarávanie a iné. - P. Remiáš upresnil, že sajedná o zosúladenie a informovanosť našej obecnej stránky. V poslaneckom návrhu je doplnené, ktorých vecí sa to týka. Niektoré veci sú tam, niektoré veci sú nekompletné a niektoré veci nie sú tam vôbec, takže by boli radikeby sa to dalo trošku do poriadku z toho hľadiska aby občania mali lepšiu informovanosť resp. správnu informovanosť. P. starostka povedala, že stránka sa pripravuje, ale nevie v akom termíne bude hotová. P. Remiáš povedal, že sa to dá doplniť aj do starej stránky. P. starostka sa spýtala čo by chceli doplniť do prenájmu obecného majetku a verejného obstarávania. P. Remiáš povedal, že všetky informácie, ktoré nám dovoľuje zákon. P. starostka povedala, že sa to dávalo do vestníka, ktorý nadriadený nad obecnú stránku. P. To je síce pravda, ale týka sa to priamo našej obce a priamo našich ľudí takže je logické aby to tam bolo zverejnené odpovedal p. Remiáš. Nech to nie je roztrúsené, lebo sa to týka obce Bánov. P. starostka sa spýtala, čo by malo byť v prenájme obecného majetku. P. prednosta povedal, že ak má obec nejakú ponuku na prenájom tak sa to tam zverejní, teda ak je to len aktuálne. P. Remiáš povedal, že sa to na OZ nemusí do detailov rozoberať a nebráni sa tomu aby sme si k tomu sadli keď sa to bude riešiť. Hlavne ide o zosúladenie informácií, pretože a niektoré veci tam nie sú aktuálne. P. prednosta nevidí význam aby sa tam dával  pláne práce komisií a OR za rok 2011 a 2012. P. Remiáš povedal, že sa to jedná hlavne o komisie. Ide o to, že sa udiali nejaké veci a nie je o nich ani zmienka. P. prednosta povedal, že zápisnice z komisií sú dôležité pre poslancov a členov komisií a nie pre občanov, pretože to čo urobia komisie je dobré ale je to len podnetom pre OZ. P. starostka vyjadrila, že by bola veľmi rada ak by poslanci pomohli pri aktualizácii webovej stránky. P. starostka dala hlasovať.   

Hlasovanie: za: 8 poslancov:    Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                  Ing. Agnesa Ruschková, Jozef Oremus, Bc. Ľubica Lӧrincová,

                                                  Mgr. Miroslava Petrášová, Branislav Oremus       

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 0

OZ schvaľuje poslanecký návrh o doplnenie a aktualizáciu informácií na obecnej webovej stránke do apríla 2013.

14.) Poslanecký návrh – Návrh na vykonanie krížovej kontroly faktúr za odvoz a likvidáciu odpadových vôd zo ZŠ s MŠ, TJ Bánov, Obecného úradu a Zdravotného strediska s denníkom jázd cisternového prívesu OPS v Bánove a následná kontrola faktúr za odobraté množstvo vody z vodárni pre ZŠ s MŠ, TJ Bánov, Obecného úradu a Zdravotného strediska v Bánove s termínom dodania do ďalšieho riadneho zasadnutia OZ - P. Petrášová povedala, že boli ústne sťažnosti na vypúšťanie fekálií, preto touto cestou by chceli poprosiť kontrolórku obce o preverenie. P. Kramárová sa spýtala za aké obdobie má vykonať kontrolu, lebo štvrťročne chodí správa z čističky odpadových vôd, že koľko fekálov sa tam vyvezie. Všetka agenda ohľadom motorových vozidiel, finančné hospodárenie správy majetku je v poriadku. Nákup pohonných hmôt a spotreba sa vedie na obecnom úrade. Každý mesiac je vedený obal zvlášť pre každé auto kde sa vedie jeho prevádzka. Skontrolovala II. polrok 2012, v ktorom je uvedené od koho a koľko sa vyvážalo, pod akým číslom a kedy, počet kilometrov, číslo faktúry ak je to pre organizáciu. Všetky tieto údaje porovnala nenašla žiadnu chybu. A iné ona nevie skontrolovať, lebo to čo sa vyváža tak je aj doložené , že sa to odviezlo na čističku. P. starostka povedala, že vo veľkom sa v obci vypúšťajú žumpy. P. Petrášová povedala, že tu ide hlavne ubezpečiť tým ľudí o tom, že to nevypúšťajú autá obecného úradu, ale v prvom rade či to sedí do kríža. P. Ruschková povedala, že je tam nepomer vody spotrebovanej a vyvezenej. P. starostka povedala, že to ani nemôže byť, to sa nedá. P. Vittek povedal, že to nie je celkom tak ako povedala p. Ruschková, nie je problém vo vyúčtovaní. Cieľom je porovnať koľko vody napríklad odkúpila škola od vodární a koľko sa fekálom s odviezlo. P. prednosta povedal, že to nie je napísané takto v poslaneckom návrhu a požiadal p. Petrášovú aby ho prečítala. P. Vittek hovoril, že sú tu určité medze v technickom stave ťahania. P. starostka prečítala dôvodovú správu poslaneckého návrhu, v ktorom nie je jasne napísané čoho sa poslanecký návrh týka, pretože sa tam pletie kontrola fyzických osôb a právnických osôb. Mnohé prípady občanov sú blokované zo strany životného prostredia, no tieto prípady sa nevťahujú na obec. P. Krajčír povedal, že je potrebné urobiť kanalizáciu. Obec sa tým očistí keď sa to skontroluje a bude sa potom musieť urobiť VZN. P. starostka požiadal o prečítanie návrhu na uznesenie a dala hlasovať.  

Hlasovanie: za: 6 poslancov:  Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                  Jozef Oremus, Bc. Ľubica Lӧrincová, Mgr. Miroslava Petrášová,                       

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 2           Ing. Agnesa Ruschková, Branislav Oremus              

 

OZ žiada kontrolórku obce o vykonanie krížovej kontroly faktúr za odvoz a likvidáciu odpadových vôd zo ZŠ s MŠ, TJ Bánov, Obecného úradu a Zdravotného strediska za II. polrok 2012.

15.) Rôzne:

- Návrh rozpočtu ZŠ s MŠ Bánov

P. starostka povedala, že nezasadala ešte finančná komisia a nevyjadrila sa k tomu. Je to veľmi strohé. Taktiež je potrebné rozčleniť finančné prostriedky lebo škola je financovaná zo štátneho rozpočtu, hoci sme mali do  konca roku 2012 možnosť zadržiavať 10 % finančných prostriedkov, ktoré sme mohli konkrétne určiť kde ich dáme. No od 1.1. 2013 bola zmenená novela naradenia vlády, dnes sa musí 100 % finančných prostriedkov poslať škole. U nás sa aj predtým všetkých 100% aj posielalo. V rozpočte sú uvedené aj kapitálové výdavky vo výške 10 %. MŠ a ŠKD. Tie patria do kompetencie obce a peniaze sú prideľované podľa počtu žiakov. Taktiež spomenula 5 % navýšenie platu nepedagogických zamestnancov, ktorým tieto peniaze tento rok prišli zo štátneho rozpočtu, no na budúci rok už neprídu, a preto sa bude musieť hospodáriť tak, aby vyšli prostriedky aj na 5 % navýšenie. Do rozpravy sa prihlásil p. Branislav Oremus, ktorý mal pripomienku na to, že chýba podrobnejšie rozdelenie jednotlivých položiek. Na porovnanie s minulým rokom sú požiadavky ZŠ s MŠ v rozpočte navýšené o 28 000 € a to nie je zahrnuté v rozpočte obce na rok 2013 a nevieme ani na čo sa tieto výdavky majú vynaložiť. P. starostka povedala, že rozpočet obce sa tvorí do 15. decembra 2012 a keďže sa nepredložil rozpočet školy do tohto dňa tak sa musel použiť rozpočet školy z minulého roku. P. Petrášová potvrdila, že keďže nemali nový rozpočet školy tak museli vychádzať z toho predchádzajúceho, pretože nemali podklady a určite sa toho veľa menilo a bude sa o tom rokovať na komisii. P. starostka poprosila predsedníčku návrhovej komisie aby prečítala návrh a dala hlasovať.

Hlasovanie: za: 6 poslancov:  Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                Jozef Oremus, Bc. Ľubica Lӧrincová, Mgr. Miroslava Petrášová  

                     proti: 1               Branislav Oremus                             

                     zdržal sa: 1         Ing. Agnesa Ruschková

OZ berie na vedomie návrh rozpočtu ZŠ s MŠ Bánov na rok 2013.

- Žiadosti o bezplatný prenájom KD

P. starostka povedala, že to bola reakcia na 50 % odpúšťanie nájmu. Podľa p. Remiáša by sa to mohlo odhlasovať paušálne, ale má takú poznámku, že každá skupina tu má určený presný čas. On si myslí, že tento čas nie je potrebné riešiť na OZ. Čas je flexibilný a je potrebné zakomponovať to do uznesenia. P. Miloš Rybár bližšie priblížil žiadosti a ich dôvody podania.

Hlasovanie: za: 8 poslancov:    Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                  Ing. Agnesa Ruschková, Jozef Oremus, Bc. Ľubica Lӧrincová,

                                                  Mgr. Miroslava Petrášová, Branislav Oremus       

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 0

OZ súhlasí s bezplatným nájmom KD pre:Bánovčanku, Kesanku, Rosičku, Divadlo J. G. Tajovského,

                                                                    Ing. Mančuškovú a Spoločnosť Parkinsonikov.

16.) Diskusia

P. starostka oznámila, že dnes boli dodané obecné tabule spolu s prídavnými tabuľami na 900-té výročie. Vyjadrila sa, že by chcela aby boli do organizácie výročia zainteresovaní všetci poslanci. Taktiež spomenula stav v akom je príprava monografie Bánova. Bola by rada keby sa uznesením utvorila skupina, ktorá bude riadiť organizáciu výročia. P. Remiáš dodal, aby sa najprv navrhlo čo chceme na výročí a od toho sa všetko odvíja.  Vybrali si do otvorenej pracovnej skupiny ľudí, ktorých sa kultúrny život obci priamo dotýka ale aj športovcov. Samozrejme každý kto má záujem sa môže pridať. Na OZ sa môže odhlasovať jadro pracovnej skupiny. P. Krajčír sa spýtal na finančný rámec, či je nejaký stanovený. P. Petrášová povedala, že na pomník. P. starostka dodala, že aj na knihu.

Hlasovanie: za: 8 poslancov:    Mgr. Ondrej Remiáš, Ing. Marian Krajčír, Mgr. Marek Vittek,

                                                  Ing. Agnesa Ruschková, Jozef Oremus, Bc. Ľubica Lӧrincová,

                                                  Mgr. Miroslava Petrášová, Branislav Oremus       

                     proti: 0                         

                     zdržal sa: 0

OZ schvaľuje otvorenú pracovnú skupinu na prípravu osláv 900-tého výročia založenia obce v zložení: členovia kultúrnej komisie, p. starostka, p. Jozef Kozár, p. prednosta, p. Valéria Brezíková, p. Adrián Ohrádka.

P. Krajčír spomenul, že OZ rokovalo o dodávateľoch energií. Všimol si, že v júni 2012 sa podpisoval dodatok s SPP na ďalšie 2 roky. Opýtal sa či sa robil nejaký výber alebo akým spôsobom sa to robilo, pretože to nepostrehol, že by sa to prešlo na komisii alebo niekde inde. P. prednosta povedal, že niektoré spoločnosti, ktoré vznikli boli pochybné. P. Krajčír povedal, že okrem pochybných vznikajú aj také, ktoré ponúkajú elektrinu aj plyn. Keby k tomu bola aspoň jedna krížová ponuka. P. starostka povedala, že má takú ponuku. P. Krajčír sa spýtal, že koľko sa na tom ušetrilo. P. prednosta povedal, že sa musí pozrieť pretože takto z hlavy to nevie povedať. P. Jozef Oremus dodal, že na trhu sa pohybujú 4 seriózne firmy medzi ktorými sú len veľmi malé rozdiely. P. Vittek povedal, že si pamätá ako na dvoch zastupiteľstvách rokovalo o ponukách a na treťom OZ prišiel p. prednosta s tým, že obec je zazmluvnená a nie je možné vybrať niekoho iného. Teraz po pol roku sa zas objavilo, že zmluva bola podpísaná. Zasa sa podpísanie zmluvy mohlo povedať na OZ.

P. Lӧrincová povedala, že sa malo urobiť verejné obstarávanie. Opýtala sa na pripravovaný pomník a knihu k 900-tému výročiu.

P. Ruschková si spomenula na jedno uznesenie, že sa schválili retardéry na ulici Podhájom a spýtala sa ako to skončilo. P. starostka povedala, že sa zhodnotilo, že je to veľmi krátka ulica a realizácia nebola doporučená. P. Ruschková povedala, že je potrebné dať návrh na zrušenie uznesenia.  P. Lörincová povedala, že veľmi dobre si pamätá, že OZ schválilo tieto retardéry na Ul. Pod hájom a viackrát sa pýtala, kedy ich začnú robiť, p.starostka povedala, že keď sa dokončí prepojenie centrum I. centrum II.tak tá firma ich vybuduje. Uznesenie stále platí.

17.) Interpelácie poslancov – bez interpelácií.

18.) Záver:  p. starostka sa poďakovala za príspevky do diskusie a ukončila rokovanie OZ.

 

Overovatelia:  Mgr. Marek Vittek                             ........................................

 

                       Ing. Marián Krajčír                            ........................................

 

                       PhDr. Helena Juríková                      ........................................

 

                       Mgr. Peter Rácek                              ........................................

 

 

 

                        Jana Šimunková                                ........................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U z n e s e n i a

z  XXII. riadneho zasadania Obecného zastupiteľstva v Bánove, konaného

20. februára 2013 v zasadačke Obecného úradu Bánov

 

Obecné zastupiteľstvo v Bánove

 

 

S C H V A Ľ U J E:

 

- Poslanecký návrh o doplnenie a aktualizáciu informácií na obecnej webovej stránke do apríla 2013                                                                                                                                                            15/20130220

 

- Dodatok č. 4 k VZN o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady

                                                                                                                                             5/20130220

 

- Otvorenú pracovnú skupinu na prípravu osláv 900-tého výročia založenia obce v zložení: členovia

   kultúrnej komisie, starostka, J. Kozár, p. Rácek, p. Brezíková, A. Ohrádka

                                                                                                                                             19/20130220

 

 

S Ú H L A S Í:

 

- so žiadosťou o schválenie investícií v rámci nájomného vzťahu k predmetu nájmu - ,,Vináreň VIKI“.  Výška preinvestovanej sumy max. 3000 €                                                                                                               11/20130220

 

- so začatím rokovania s vlastníkmi dotknutých pozemkov a so zabezpečením príslušných vyjadrení

  potrebných k výstavbe chodníka v termíne po získaní uvedených vyjadrení.                   12/20130220

 

- s bezplatným prenájmom KD pre: Bánovčanku, Rosičku, Divadlo J. G. Tajovského,

                                                         Ing. Mančuškovú a Spoločnosť Parkinsonikov          18/20130220

 

- s uvoľnením finančných prostriedkov z rezervného fondu obce na vybudovanie dažďovej kanalizácie  z ulice Janka Kráľa cez Bernolákovu ulicu do starého koryta rieky Nitra v zmysle zmluvy o dielo                         3/20130220

 

 

B E R I E   N A   V E D O M I E:

 

- Kontrolu uznesení z predchádzajúceho zasadnutia OZ                                                    1/20130220

 

- Návrh rozpočtu ZŠ s MŠ Bánov na rok 2013                                                                   17/20130220

 

- Správu o činnosti Športovo streleckého klubu za rok 2012                                               6/20130220

 

- Správu hlavnej kontrolórky Obce Bánov za II. polrok 2012                                             7/20130220

 

- Správu TJ Lokomotíva Bánov za II, polrok 2012                                                             9/20130220

 

- Správu o využiteľnosti KD za II. polrok 2012                                                                  10/20130220

 

-  informácie o aktuálnom stave budovy školskej jedálne                                                   2/20130220

 

-  správu z rokovania s vlastníkmi pôdy pri cintoríne.                                                         13/20130220

 

 

Ž I A D A:

 

-  kontrolórku obce o vykonanie krížovej kontroly faktúr za odvoz a likvidáciu odpadových vôd zo ZŠ s MŠ, TJ Bánov, Obecného úradu a Zdravotného strediska za II. polrok 2012.               16/20130220

 

-  kontrolórku obce vykonať kontrolu vyplácania fin. prostriedkov z rozpočtu obce podľa zák. č. 253/1994 v termíne do aprílového riadneho zastupiteľstva                                                         8/20130220

 

U K L A D Á:

 

- Komisii stavebnej, správy majetku a územného plánovaniaprerokovať problematiku výkupu pozemkov a pripraviť návrh na uznesenie v termíne do budúceho zastupiteľstva.                                        14/20130220

 

N E B E R I E   N A   V E D O M I E:

 

- Správu prednostu OcÚ Bánov o priebehu VS na zabezpečenie ,, odvedenia dažďových vôd“                                                                                                                                                4/20130220

                 

 

 

 

 

 

                      

 

 

Mgr. Peter Rácek                                                                   PhDr. Helena Juríková

             prednosta OcÚ                                                                            starostka obce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapísala: Jana Šimunková